Близько сорока дизайнерів представили численнiй публіці лише по одному платтю в номінаціях Fantasy і Pret-a-porter de Luxe. А талант і фантазію конкурсантів цього року запросили оцінювати відомих італійських дизайнерів — президента однойменної марки Лучіано Барбера й президента Модного дому Gattinoni, радника Національної палати моди Італії Стефано Домінелла.
У «Кришталевого силуета» за п’ять років існування утворилося дуже багато традицій. Одна з них — присвячувати кожний конкурс певній темі. Якщо у минулi роки це були Віра та Надія, то цього разу організаторам не залишалося нічого іншого, як обрати просту, але вічну тему любові.
Ювілейний «Кришталевий силует» відкрили показом Модного дому Gattinoni, й тим самим організатори шоу припустилися великої помилки... Просто рiч у тiм, що коли після розкішної колекції італійця на подіум почали виходити моделі українських, в основному молодих і, на жаль, не завжди талановитих дизайнерів, публіка реагувала дуже слабко. Конкурсанти одягали своїх моделей, створюючи образи мандрівниць, світських дам і навіть сірих, офісних мишей. А особливо кровожерливі дизайнери анітрохи не шкодували манекенниць і дірявили їх наскрізь мечами. Звичайно навмисно, але червоно-чорне плаття «Без назви» навряд чи виглядало б так ефектно, якби через талію моделі не проходили три мечі.
Цього року організатори «Кришталевого силуету» вирішили відмовитися від інтерактивного голосування. І тому роботи конкурсантів оцінювало лише журі, причому працювало воно анонімно. Тобто імена дизайнерів назвали тільки під час нагородження. Так перше місце в номінації Pret-a-porter de Luxe посів Юрій Варивода. Його плаття «Жезель», напевно навіяне Францією, підкорило журі своєю елегантністю: дизайнер одягнув зверху білої блузи з об’ємними рукавами та чорної спідниці з рюшами сірий корсет, який підкреслює талію.
Таке вбрання від Вариводи буде актуальним у будь-якому гардеробі, чого, звичайно, не скажеш про роботу переможниці в номінації Fantasy. Проте суворо засуджувати дизайнерів не варто, адже ця частина конкурсу вигадана спеціально для того, щоб дати можливість розгулятися їхній фантазії. Ось Айна Гасе й зовсім не стала себе стримувати, коли створювала сукню під назвою «Він почекає». А чекатиме він, поки дівчина не вийде з ванної, точніше вийде разом з ванною... На стегнах у моделі — тазик з мильними бульбашками, що зроблені з презервативів, які й послужили верхньою частиною імпровізованого плаття. Ну а до такого вбрання найкращий аксесуар — це капелюшок, який також є незвичайним — у вигляді мильниці.
Але вище за все журі, у складі якого були не лише імениті італійці, але і редактори журналів і представники торгових марок, оцінило роботу Діани Домініки «Мікстура від холоду». Це була не просто сукня, а ціла композиція: слідом за плечистим чоловіком, який вів на повідках двох великих кошлатих собак, вийшла модель, закутана в хутра. Усі переможці конкурсу отримали ювелірні прикраси та грошові премії. А ось хто поїде на Міланський тиждень високої моди поки не вирішили.
КУТЮР ВІД ІТАЛІЙЦІВ
Окремої уваги заслуговують уперше показані в Україні «кутюрні» колекції італійців Стефано Домінелла та Лучіано Барбера.
Перша частина колекції Модного дому Gattinoni була присвячена брючним костюмам. Практично всі вони пошиті з блискучої тканини. А ще дизайнер використав прозорі вставки на жакетах, під які можна одягнути і блузу з пишними рукавами та величезним коміром. А ось плаття, пошиті Модним домом, були широкої кольорової гами й в основному довгі, такі, що облягать, і відкриті. До речі, як зізналися ведучі конкурсу, одне з цих вбрань уже придбала за 200 тисяч доларів Мадонна.
Лучіано Барбера не просто шиє одяг, він створює образ чоловіка. І одягнутий він, на думку італійця, який, до речі, є ще й володарем титулу «Найбільш елегантний чоловік світу», у недбало розстебнуту сорочку і з руками у кишенях.
Основна частина колекції Лучіано Барбера була виконана у гамі кольорів від білого до золотаво-пісочного, а деякі костюми були з тканини у ледве помітну клітинку. Модна деталь у колекції — просто накинутий светр зверху сорочки. Також діловито та елегантно виглядав і жіночий одяг від італійця. Моделі ходили по подіуму у вільних білих брюках, жакетах і легких платтях.
Загалом, італійці повернулися додому задоволеними. Більше того — стало відомо, що віце-президент Модного дому Gattinoni Пауло Філіпуччі придбав у Львові два швейнi заводи. Тож італійці вважають українську фешн- індустрію досить перспективною. І, як зауважила керівник проекту «Кришталевий силует» Оксана Новітська, як ніколи, зацікавлені у наших дизайнерах.