У новому сезоні в Дніпропетровському академічному театрі опери і балету вирішили здивувати глядачів новаторством — прем’єрою комедійного балету «Фокстрот 12 стільців», створеного за мотивами відомого роману Іллі Ільфа і Євгена Петрова.
Сцену театру було звільнено від балетних кліше для постановки вистави за сюжетом із «12 стільців», раніше відомого дніпропетровському глядачеві лише за книжкою і фільмами. Але історію полювання за діамантами Остапа Бендера і Кіси Вороб’янінова в театрі пореповідано не лише мовою хореографії. Постановник балету Олег Ніколаєв, який у своїй роботі створював все від А до Я, розбив сюжет роману на 22 епізоди і вивів на сцену читців від перших осіб.
— Перекласти письменницьке слово Ільфа і Петрова мовою танцю без втрат неможливо. Тому у виставі й звучать їхні оригінальні тексти, — розповідає Олег НІКОЛАЄВ. — Вражаюче місткі за думкою, афористичні за формою, неймовірно кумедні, — вони анітрохи не застаріли. Ще Юрій Нікулін колись зауважив, що «кожна посмішка вбиває один мікроб. Аби вижити в сьогоднішньому світі, треба сміятися!».
Авторам дніпропетровського сценічного ексклюзиву вдалося створити незвичайну виставу. Атмосфера життя 1920-х відіграє головну роль у танцювальній реконструкції подій, коли гонитва за скарбами одного з 12 стільців меблевого гарнітуру мадам Пєтухової для Остапа і Кіси стала ідеєю фікс. Грайливий ритм фокстроту, барвисті костюми, антураж, над яким попрацювала художниця Дарина Біла, привертає найбільшу увагу глядачів.
Станцюй кумедно — здається, саме таке головне завдання стояло перед артистами. До речі, одну й ту ж саму роль підготували два-три склади виконавців, а це ускладнило роботу хореографа. У «Фокстроті 12 стільців» улюбленцями глядачів стали Юрій Войников (Кіса), Валентин Свидров (отець Федір), Олена Салтикова (Еллочка-людоїдочка). Ільф і Петров у своєму романі створили такі яскраві, різні і складні для акторської гри, тим паче танцювальні, персонажі, що потрібно бути не лише майстром танцю, а й уважним читачем.
— Я рада, що в Дніпропетровську з’явилася вистава-настрій, — каже глядачка Олена ГРИНЬКО. — Дуже люблю фільм «12 стільців» режисера Леоніда Гайдая. Балет мені сподобався своїм фіналом, він не такий трагічний, як у стрічці. Тут хореограф зумів знайти такий хід, що в публіки посмішки не сходять із обличчя.
Що ж, як написано в романі — «крига скреснула»... В афіші Дніпропетровського театру опери та балету з’явилася чудова вистава «Фокстрот 12 стільців» в оригінальному баченні його творця, хореографа Ігоря Ніколаєва. Ця смілива ідея — ноу-хау для України, а для глядачів — запорука гарного настрою.