Велика зала Харківського національного театру опери та балету була заповнена вщерть два дні поспіль. «Шлях до Бродвею» — це попурі з найвідоміших американських мюзиклів, проте відкривали постановку всесвітньовідомим українським «Щедриком», який глядачі вже з перших нот зустріли гучними оплесками.
ШАНС ОДИН НА МІЛЬЙОН
«Я щаслива, що це було в моєму житті», — зізнається танцівниця Євгенія НЄМОВА, якій довелося вибирати між участю у шоу та роботою. Дівчина виросла в Волновасі, працювала у дитячому хореографічному колективі, і роботодавці поставили перед нею ультиматум — або «Шлях до Бродвею», або робота. Євгенія обрала сцену. «Це шанс один на мільйон. Це варте того, щоб почати життя з чистої сторінки. Я стала по-іншому дивитись на мистецтво. У цьому проекті ми танцюємо... душею, це перформенс, я отримала змогу розкритися на всі 100%. Пол Емерсон (режисер) говорив,щоб ми не боялися, якщо щось забудемо чи зробимо не так, його слова: «Нам потрібно знати, хто ви є...», — розповідає Євгенія Нємова. Вона зізнається — щаслива й тому, що подивитися на її танець на сцені Харківської опери приїхав коханий та мама з Волновахи. Дівчина сподівається, що величезний досвід, який вона отримала, працюючи з американськими митцями, стане успішним стартом її хореографічної кар’єри.
На підготовку номерів артисти мали менше місяця. І те, що в результаті вони змогли продемонструвати на сцені, на думку танцівниці Еббі Літхарт, це щось неймовірне. «Для мене це Різдвяне диво.. Завжди важко спочатку. Але якщо всі виконують у шоу свою роботу добре, все виходить неймовірно. Ми всі працювали заради однієї мети», — розповіла Еббі ЛІТХАРТ.
69 відібраних на кастингах танцівників та вокалістів — це люди найрізноманітніших професій. І треба було бачити яке величезне задоволення отримує, виступаючи на сцені, колишній водій маршрутки, і чути його потужний голос, який не залишив байдужим, напевно, нікого. Загалом, для більшості — проект «Шлях до Бродвею» став можливістю повірити у себе і згадати про свої таланти.
МИСТЕЦТВО ЄДНАЄ
Створення мюзиклу «Шлях до Бродвею» ініціювало Посольство США в Україні. Постановку приурочили до 25-річчя дипломатичних відносин між нашими країнами. Помічниця аташе з питань культури Посольства США Тара ХОЛ спостерігаючи за репетицією, розповіла, що бачила мюзикл на всіх його етапах створення — від кастингів до прем’єри. «Енергетика, яку продемонстрували артисти на фінальному шоу просто неймовірна», — вважає Т. Хол. За її словами, Харків та сцену оперного театру, як майданчик для втілення цієї постановки, обрали не просто так. «У нас прекрасні відносини з Національною оперою України, а захотіли розширити географію шоу. Адже київська публіка і так має багато чудових можливостей. Ми захотіли побачити таланти на Сході України, щоб наші колеги мали змогу познайомитися зі всією Україною. Тому кастинги і перформенси проходили ще й у Краматорську та Дніпрі», — розповідає Тара Хол.
У захваті від співпраці з американським колегами залишився і головний диригент Харківської опери Дмитро МОРОЗОВ. Хоча музикантам працювати довелось в шаленому темпі: щоб вивчити 15 номерів оркестр мав не більше 5 днів. «Наш оркестр у гарній формі, а я вмію працювати над мюзиклами. Ми з дружиною часто співаємо фрагменти мюзиклів...Мені знайома ця культура, стилістика, специфіка. І дуже приємно, що такий перший американсько-український проект відбувся у Харкові, на сцені нашої опери», — каже Дмитро Морозов. Диригент зазначив, що американці надихнули наших митців і надали чимало професійних порад.
Продюсер, режисер Пол ЕМЕРСОН сказав:»В одному з номерів нашої програми є пісня, назва якої перекладається як «Долаючи закони тяжіння». І я гадаю, що це те, що зробили українські артисти. Вони просто полетіли, не зважаючи на всі закони тяжіння»...