У ділових колах вдягнутися згідно з дрес-кодом означає бути «своїм серед своїх». Часто неправильно вибраний костюм чи краватка призводять до плачевних наслідків, коли страждає не лише репутація людини й компанії, яку вона представляє, але й, в деяких випадках, цілої держави.
Не так давно вся світова преса на перших шпальтах висвітлювала одну незручну ситуацію, яка мала вагомі наслідки. Один відомий державний діяч, перебуваючи за кордоном, приїхав до 10 ранку на урочистий захід у смокінгу, де мав перерізати стрічку та виголосити урочисту промову. На зміст його промови та риторичні здібності дипломата ніхто так і не звернув уваги. Європейці, стримуючи сміх і не приховуючи свого здивування, а хтось і зневаги, обговорювали лише одне: «Як може людина не знати правил етикету»? Згідно з dress-code у всьому світі, смокінг одягають на урочисті заходи «after five» — «після п’ятої години», і в жодному разі зранку, інакше складається враження, що людина просто не встигла переодягнутися після вечірньої пиятики та прийшла, в чому була напередодні, нагадує pravda.ru. За кордоном навіть початківець кар’єрист напам’ять зазубрив усю таблицю міжнародних дрес-кодів і чудово знає, що кар’єру можна занапастити, з’явившись у певному місці й у певний час в одязі, що не відповідає ситуації. Експерт з дрес-коду Ануш Гаспарян стверджує, що для чоловіків країн колишнього СРСР всі правила, на жаль, зводяться лише до того, що дрес-код — це костюм і туфлі. Вони не знають нюансів і коли отримують запрошення на ділову зустріч, в якому прописано dress-code «Вb», то починають панікувати й хапатися за голову.
Так що ж це за дивні символи, і в якій екіпіровці потрібно прийти? Відповіді на ці запитання можна довідатися, вивчивши таблицю міжнародних дрес-кодів.
Вb — високий діловий стиль «Business Best» — владна екіпіровка для дуже важливих і впливових зустрічей високих керівників.
BT — офіційний «Black Tie» — офіційний вечірній одяг — смокінг.
WT — офіційний «White Тie» — офіційний урочистий вечірній одяг — фрак.
A5 — «після п’ятої» «After 5» — нарядний одяг, смокінг, вечірні сукні для урочистих церемоній, концерту, театру, ділової вечері, коктейлю.
Вt — традиційний діловий стиль «Business Traditional» — однотонний або комбінований костюм для чоловіків, сукня- жакет і брючний костюм для жінок для роботи в офісі.
Сm — загальноприйнятий повсякденний стиль «Casual Mainstream» — повсякденний невимушений стиль у офісі або на суспільних заходах. Кожна компанія має свої нюанси, наприклад, десь допускається носити піджак із джинсами, в певних корпораціях вимагають строгий костюм і краватку.
Cb — базовий повсякденний стиль «Casual Baselinе» — невимушений повсякденний стиль, допустимий у конкретному бізнес-середовищі, в основному в компаніях, що надають творчі послуги: реклама, дизайн, ЗМІ. Для «зустрічей без краватки», заміських конференцій і тренінгів.
Ce — керівний повсякденний стиль «Casual Executive» — дорогий, елітарний стиль одягу для високих керівників, але не діловий костюм.
C — невимушений стиль поза офісом «Casual» — як кажуть, «хто на що здатний», не виходячи за рамки пристойного, для нічних розваг, вечірок, клубів.
Наприклад, американські бізнесмени середньої ланки, які не мають великого гардероба з величезним вибором костюмів і сорочок, знайшли вихід із становища та винайшли так званий безпрограшний варіант — «safe choice». На ділових зустрічах і заходах завжди буде доречним вдягти темно-синій шерстяний костюм, світлу сорочку з бавовни, темну матову краватку й чорні солідні туфлі. Консерватизм і класика продемонструють ваш хороший смак.
Експерт Ануш Гаспарян нагадує, що для ділових чоловіків на важливих зустрічах єдиний спосіб підкреслити свою індивідуальність і вподобання — це краватка. Ширина та довжина краватки залежать від моди й комплекції чоловіка. Чоловіки, які оволоділи мистецтвом ділового стилю, розуміють один одного без слів. Адже основне завдання dress-code — показати, що ти «свій серед своїх», а не біла ворона, що випадково залетіла на захід. На сьогоднішній день у країнах СНД менше ніж 8% організацій дотримуються суворого регламенту в одязі, прописаного в договорах співробітників. Так людину можуть відправити переодягнутися, якщо її зовнішній вигляд не відповідає встановленим вимогам. У 10% компаній правила офісного дрес-коду прописані тільки на папері й співробітниками не виконуються. У більшості організацій правила дрес- коду стосуються лише окремих працівників, в основному — керівників і тих, хто особисто спілкується з клієнтами.