Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Сядьте перед дзеркалом...

I почніть боротися зі стресом
5 грудня, 2007 - 00:00

Бувають моменти, коли не нервувати просто неможливо. У такі миті варто зупинитися й не драматизувати події, щоб зберегти нерви в порядку. Як привести себе до нормального стану, розповіла психолог Ірина Роніна.

Якщо ви заплуталися й ніяк не можете знайти розв’язання проблеми, що давно мучить вас, то сядьте перед дзеркалом і почніть промовляти ситуацію вголос. Спочатку вам подібне заняття може здатися дивним, але потім звикнете і, скоріше за все, «договоритеся» до вірного рішення.

Якщо ви на когось сильно розсердилися, то візьміть аркуш паперу та напишіть на ньому все, що ви думаєте про цю людину, не соромлячись з виразами. Потім аркуш зімніть і закиньте куди-небудь або спаліть, радить pravda.ru. Відразу відчуєте приплив енергії, а заразом зрозумієте, що той тип і нігтя вашого не вартий.

Якщо вам просто треба розрядитися, то прийміть теплий душ, поплачте під струменем води, заспівайте улюблену пісню, покричіть, що забажаєте. Потім випийте настоянку валеріани чи собачої кропиви, і вам стане зовсім добре.

Щоб попередити стрес, більше рухайтесь, займайтеся фізкультурою. Якщо вийде, попросіть поставити в офісі тенісний стіл і знімайте психологічне напруження, лупцюючи ракеткою по кульці. Заразом і грати навчитесь.

Але головне — постарайтеся оцінити свою поведінку в тій чи іншій ситуації. Якщо ви визнаєте власну помилку, то вибачтеся перед тим, кого образили, та ставтеся простіше й добріше до оточуючих.

Частіше за все в усіх своїх проблемах на роботі ми винуватимо начальника: не цінить, кричить, несправедливо звинувачує тощо. Найприкріше, що, швидше за все, ви праві. Ви дійсно цінний працівник, і вам слід не догани оголошувати, а на руках носити. Проте, що ви самі зробили для того, щоб начальник побачив у вас такого цінного працівника?

Найголовніше, якщо йде «наїзд» з боку начальства, спокійніше до всього ставитися. Знайте, що причина невдач і перемог міститься в вас самих. Не принижуйтеся ані перед колегами, ані перед шефом, зберігайте почуття власної гідності.

Якщо на вас накричали, не варто мовчати й погоджуватися з несправедливими звинуваченнями, дайте вихід своїм емоціям і покажіть, нарешті, на що ви здатні. Але тільки не переходьте на крик! Якщо сильно підвищите свій голос, то начальник не запам’ятає того, що ви йому говорили, а пам’ятатиме тільки те, що ви на нього накричали.

Будьте дипломатом і з шефом, і з колегами, намагайтеся прораховувати свою поведінку й поведінку колег, вгадати їхнi думки. Але будьте уважні: межа між дипломатією й підлабузництвом дуже тонка. Оцінивши власні можливості, визначте для себе мету й чітко її дотримуйтеся.

Олександр БОРИСОВ
Газета: 
Рубрика: