Кінофестиваль у Венеції завершено, журі під головуванням Квентіна Тарантіно вручило нагороди. Суддівській колегії довелося нелегко — конкурс цього року видався на рідкість сильний, і вибір основної призерки відразу ж було піддано критиці, повідомляє РІА «Новости». Головна нагорода — «Золотий лев» — дісталася Софії Копполі за «Десь». «Це маленький особистий фільм, я не очікувала отримати за нього приз», — призналася зворушена Коппола, а голова журі заявив, що «це робота справжнього художника». Журналісти відреагували на його вибір неоднозначно: у залі для прес-конференцій пролунав навіть свист, повідомляє www.NEWSru.com. Із приводу «Срібного лева» за кращу режисуру розбіжностей не виникало — він був вручений Алексу де ла Іглесії за «Сумну баладу для труби» — гротескову історію про білого і рудого клоунів, які ворогують у франкійській Іспанії. Її ж удостоїли й премії «Озелла» за кращий сценарій. Спецприз журі дістався «Необхідному вбивству» польського режисера Єжи Сколимовського — це рішення фестивальна преса зустріла овацією. Вінсент Галло, що зіграв у цій картині арабського терориста, який пустився в мандри посеред північноєвропейських лісів, — відвезе з Венеції «Кубок Вольпи» за кращу чоловічу роль. Роль ця, до речі, була фактично німою: свою першу репліку герой Галло виголошує вже в самому фіналі.
Вручили й особливого «Золотого лева» за заслуги перед кінематографом — таким чином виявився нагородженим кумир Тарантіно Монте Хеллман, що привіз до Венеції «Шлях у нікуди». Тарантіно пояснив, що «Хеллман — великий художник, поет-мінімаліст, чиї роботи стали джерелом натхнення для всього журі».
Кубок Вольпи за кращу жіночу роль отримала Аріане Лабед, зірка грецького фільму «Аттенберг» Афіни Рахель Цангарі, а приз Марчелло Мастроянні за кращий акторський дебют — Міла Куніс, яка зіграла супротивницю Наталі Портман у «Чорному лебеді» Даррена Ароновськи, який відкривав фестиваль. Випадок досить рідкісний: фільми відкриття зазвичай не удостоюють нагород.
Нарешті, премія Луїджі де Лаурентіса за кращий дебют дісталася турецькій картині «Більшість» Серена Юдже, що не брала участі в жодній з конкурсних програм.
Російському конкурсанту — «Вівсянкам» Олексія Федорченко — дали три премії — «Озеллу» за кращу операторську роботу, FIPRESCI за кіномову та ще приз екуменічного журі. Отримуючи нагороду, Федорченко зазначив, що був майже впевнений в успіху, тому що «Михайло Крічман — один із кращих операторів у світі».