За кілька тижнів до великої гри в Оклахомі минулим літом троє членів команди борців із Техасу звернулися за натхненням до незвичайного місця — до солярію. Перш ніж лягти під лампу, борці поклали собі на стегна вирізані у формі Техасу листи. Результат: у тому місці, де промені не могли торкнутися шкіри, залишилися білі ділянки у формі Техасу.
Штучна засмага стала індустрією вартістю в 5 млрд. доларів, згідно зі звітом торгової групи Асоціація штучної засмаги, у неї з’являється власна форма мистецтва: наклейки для засмаги або «tantoo» (від англ. tattoo — татуювання і tan — засмага). Люди наклеюють їх на тіло, загоряють, потім знімають наклейки і оголюють більш світлу ділянку на шкірі, пише «The Wall Street Journal».
Пристрасні любителі загоряти — особливо учні старших класів, чиї батьки не дозволяють їм робити справжні татуювання, роками доводять до досконалості бліді ділянки на своїй шкірі, щоб таким чином виявити себе.
Наклейки для загару почали з’являтися у США в 1980 х.Перші такі вироби були простими — у формі сердечок і зірочок. Потім з’явилася контрабандна картинка з кроликом Playboy. Тепер поширено наклейки з фігурками тварин, логотипами коледжів і словами типу «sexy».
«У мене на гомілці пальма, і я дуже часто чую: «Ох, яка краса», — каже один з тих, хто хвалиться своїми «сонячними татуюваннями» на сайті www.iamtan.com.
У багатьох соляріях тепер продають або безкоштовно роздають наклейки. «Сонячні татуювання» стали «ще однією причиною, щоб прийти до салону», говорить Ден Хамістон, якому належить мережа з 37 соляріїв у штаті Нью-Йорк і який очолює Асоціацію штучної засмаги, куди входить більше 25 тисяч салонів.
Однак деякі салони, обслуговуючому персоналу яких набридло віддирати липкі папірці від стін і обладнання, заборонили наклейки для загару. «Це така морока, — каже Дерек Сансон, власник салону в Далласі. — Я ні за що не дозволю наклеїти безглуздого кролика на мої кушетки для засмаги вартістю в 5 тисяч доларів».
Нова мода перекочувала і на пляжі, там її практикують ті, хто віддає перевагу натуральній засмазі над ультрафіолетовою. Компанія Intuition Beachwear, що випускає одяг для пляжу, почала маркетинг купальників для жінок з отворами, що створюють ефект, зворотний «tantoo». Наприклад, у трусиках бікіні робиться отвір у формі сердечка.
Навіть деякі віддані щанувальники татуювань і ті не обійшли «tantoo» своєю увагою. Двадцятитрирічна Дженніфер Адкінс із Санта Круз укрита татуюваннями з ніг до голови: на нижній частині спини у неї дві ластівки і зірочка, а на нозі — кинджал. Нещодавно вона відвідала солярій і зробила два «сонячних татуювання» у формі сердечок на грудях. Вона говорить, що все ж залишається шанувальницею традиційних татуювань і не думає, що ці сердечка збережуться у неї надовго: «Так клопітно підтримувати їх у належному стані довгий час!»