За три дні прослуховувань фінального туру VІІІ Міжнародного конкурсу молодих піаністів пам’яті Володимира Горовиця у Національній філармонії прозвучало вісімнадцять концертів для фортепіано з оркестром. Як і під час прослуховувань перших двох турів, вхід до зали був вільний, всі бажаючі могли прослухати твори Моцарта, Бетховена, Шопена, Ліста, Рахманінова, Прокоф’єва та підтримати оплесками своїх улюбленців.
Особливо складні випробування дісталися конкурсантам старшої вікової групи, кожен з яких мав виконати один за одним два концерти. Втім, вибір журі виявився безпомилковим — всі учасники фіналу справилися з програмою. Їм допомагали прекрасні колективи, які супроводжували виступи: Національний симфонічний оркестр України під керівництвом Володимира Сіренка та Симфонічний оркестр Національної філармонії під орудою Миколи Дядюри. Останньому було доручено також грати у концерті лауреатів. Дядюра оцінив конкурс «як наймасштабніший в Україні», а свою причетність до нього назвав справжнім щастям.
Пізно увечері 24 квітня було оприлюднено рішення журі: переможцями конкурсу стали Роман Лопатинський, Україна (середня вікова група) та Кім Го Вун, Південна Корея (старша вікова група).
Романові Лопатинському шістнадцять років. Він навчається у Київській середній спеціальній музичній школі ім. М. Лисенка у класі доцента С. Рябова, а також стажується в Міжнародній академії вищої виконавської майстерності в Італії. Роман неодноразово виступав на сцені Національної філармонії і грав у супроводі симфонічного оркестру. Піаніст має необмежені піаністичні можливості, його грі притаманне глибоке проникнення у жанрово-інтонаційну природу творів. На конкурсі він переконливо виконав Третій концерт Сергія Рахманінова.
Кім Го Вун двадцять шість років. Вона почала грати на фортепіано у п’ятирічному віці. Навчалася в Сеульському університеті. Останні шість років вчиться у Московській консерваторії. 2008 року піаністка стала лауреатом четвертої премії Міжнародного конкурсу ім. С. Рахманінова. Для фіналу нинішнього конкурсу Кім обрала Концерт Л. Бетховена №5 та Другий концерт С. Рахманінова. Після виступу у ІІІ турі виконавиця почувалася безмірно щасливою: публіка аплодувала стоячи, а вигуки «браво!» в залі звучали майже хором. Піаністка полонила слухачів органічністю сполучення харизми та техніки. Упродовж виступу Кім Го Вун немовби випромінювала енергію, захоплюючи у безмежний політ своєї творчої фантазії. Під час останніх акордів повільної частини Другого концерту поблизу Національної філармонії пролунали потужні залпи салюту. Гарматні постріли тривали кілька хвилин, вимусивши виконавців подовжити паузу між частинами твору. Навіть моторошно подумати, що могло б статися, якби салют почався кількома хвилинами раніше. Але в той день фортуна була на боці корейської гості...
У середній віковій групі ІІ премію та срібну медаль отримав чотирнадцятирічний Сунь Ютун із Китаю. Володарями третьої премії стали Женьє Ремі з Франції та учениця Київської середньої спеціальної музичної школи ім. М. Лисенка Поліна Сасько. Андрій Галаган з Румунії та студентка Національної музичної академії України Антуанетта Міщенко отримали відповідно ІV та V премії.
У старшій віковій групі срібну медаль і ІІ премію отримав львів’янин Василь Котис. «Бронза» і ІІI премія дісталася донеччанину Олексію Коваленку. ІV, V та VІ премії удостоєні відповідно Лука Окросцварідзе (Грузія — Росія), Олександр Корякін (Росія) та асистент-стажист НМАУ Ганна Улаєва.
Спеціальні призи Академії мистецтв України за виконання твору українського композитора дісталися Поліні Сасько та Кім Го Вун. Спеціальні призи «За виконання твору з репертуару Володимира Горовиця» отримали Женьє Ремі та Ганна Улаєва.
Високо оцінюють конкурс, який щойно закінчився, члени міжнародного журі. Зокрема, визнаний лідер музичного мистецтва Китаю пані Елеанор Вонг зазначила, що вражена і задоволена його проведенням. Як зауважив голова журі Олександр Злотник, про те, що конкурс пройшов успішно, свідчив переповнений у дні прослуховувань зал. Всі піаністи гідно пройшли випробування, які постали перед ними при виконанні складної конкурсної програми. Українська фортепіанна школа продемонструвала високий рівень підготовки молодих виконавців. Олександр Йосипович назвав конкурс пам’яті В. Горовиця «фундаментом вітчизняної фортепіанної педагогіки, частиною невід’ємного національного надбання і, у певному сенсі, ознакою незалежності України».
У Національній філармонії України відбулися концерти лауреатів конкурсу (з відеозаписами виступів на прослуховуваннях можна ознайомитися, якщо зайти на сайт конкурсу).