Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Весняний подіум за відсутності Бизова

20 лютого, 2001 - 00:00

Оскільки про те, що покажуть дизайнери, відомості із цілком природних причин досить обмежені, можна пригадати, чим для них було заповнене «міжсезоння». Однак чим — запитання риторичне. Роботою, природно, підсумок якої ми й побачимо на весняному подіумі. Але якісь результати є вже і тепер.

Олексій Залевський зайнявся кліпмейкерством. У співавторстві зі співаком Костянтином Марченковим він проявив себе як режисер і стиліст кліпу.

Що ж до прози життя, то дизайнери Інна Корчик та Алла Прокопчук, більше відомі як група «Кортеж», відкривають студію моди «Новий кортеж», де превалюватиме індивідуальний підхід до створення певного стилю.

Фірма «Громова-дизайн» веде переговори з баєрами щодо створення промислової колекції для продажу в усій Україні.

Роксолана Богуцька незабаром відкриє власний салон- магазин у Києві. Це стало можливим завдяки розширенню виробничої бази та відкриттю чотирьох нових цехів.

«NB Poustovit», на заздрість, стабільна. Уже третій рік поспіль колекції Лілії Пустовіт демонструються на російському тижні прет-а-порте, а її одяг досить активно продається не тільки в київських, але й у московських бутиках.

Олександр Моняк та одеський будинок моди «Шустов» захотіли розширити свій діапазон і створити до нинішніх «Сезонів», окрім колекцій одягу, ще й колекції взуття. Олександр Моняк (спільно із салоном «Volstan») використав у ній вініл, шкіру, хутро та інші модні матеріали. А «Шустов» розробляв колекції взуття спільно з киянином Андрієм Дяченком.

Ось, власне, і всі найпомітніші, якщо можна так висловитися, виробничі успіхи. Утім, їх може виявитися більше. Наприклад, один зі спонсорів «Сезонів» — компанія «Київстар Дж. Ес. Ем.» — вирішила одягнути всіх співробітників своїх інформаційних центрів у корпоративну форму, а тендер провести серед українських дизайнерів, учасників тижня прет-а-порте (це вельми привабливе замовлення і з фінансового, — адже йдеться про більш ніж 400 одиниць одягу, — і з творчого погляду). Результати стануть відомими на «Сезонах». Можливо, там же відбудеться і підписання контракту. Однак не треба думати, що всіх вітчизняних дизайнерів зацікавила досить приваблива пропозиція. Створюється враження, що більшість із них вважають за краще перебувати в стані цілковитої творчої свободи, задовольняючись невеликим колом клієнтів і не обтяжуючи себе такими поняттями, як виробництво. Це, мабуть, має свою чарівність. Але рано чи пізно призведе до того, що, незважаючи на зусилля організаторів «Сезонів» (журналу «Єва», будинку моди «Сергій Бизов» та РІА «Янко»), вони перетворяться лише на забаву для вузького кола посвячених, ніяк не впливаючи на розвиток вітчизняної індустрії моди.

І наостанок. Цими днями ми не побачимо нової колекції одного з батьків-фундаторів «Сезонів» та незмінного їх учасника — Сергія Бизова. Це незвично і навіть якось дивно, хоча цьому факту і є пояснення. На минулих осінніх «Сезонах» Сергій показав колекцію «Коктейль», куди входив і одяг весни — літа’ 2001. Потім Бизов її доповнив і відправив, як він признається, не без труднощів в Італію, де вона зацікавила потрібних людей і виявилася в одній із престижних, «концептуальних», підкреслює Сергій, крамниць Мілана. Пробитися в одну зі столиць світової моди — факт, треба визнати, майже фантастичний, якщо врахувати, що одяг не просто висить у крамниці, а ще й продається (принаймні Бизов отримав додаткові замовлення на окремі моделі). Наступну колекцію, і Сергій цього не приховує, він також має намір робити, орієнтуючись виключно на італійський ринок. Ну а що ж «Сезони»? З ними поривати він не збирається. І свою нову колекцію таки покаже, але 21 квітня на конкурсі молодих дизайнерів, який проходить у рамках «Сезонів» і журі якого він же й очолює. Схоже, Сергій Бизов зі смаком входить у роль метра. А от якою виявиться роль «Сезонів» у маленькому світі вітчизняної моди — подивимося.

Ганна ШЕРЕМЕТ, «День»
Газета: 
Рубрика: