Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Відлуння життя

12 лютого, 2008 - 00:00
ОДНА З РОБІТ НАТАЛІЇ ЯРМОЛЬЧУК

Книжка-альбом чернівецького видавництва «Золоті литаври» «Летючий Промінь Вічності» про художницю Наталю Ярмольчук, що передчасно пішла з життя, — нова творча робота Тамари Севернюк, в якій поетеса виступила як автор і упорядник.

Для читачів ця подія виявилася нагодою зустрітися з двома талановитими буковинками, мистецьке життя яких осяяне потужним і неповторно прекрасним світлом творчості. Основою видання є схвильовано-зворушлива розмова про трепетну поетичність акварелей Наталі Ярмольчук і її ліричний хист. Разом з тим книжка є освідченням автора і даниною пам’яті про незабутній і плідний творчий діалог двох митців, про який Тамара Севернюк пише: «Якась стрімка хвиля освятила наші короткі п’ять років спілкування і творчості».

Талант Наталі Ярмольчук (1969—1999), яку 2006 р. посмертно нагороджено орденом «За заслуги» III ступеня, — яскраве явище в українській образотворчості. Її мистецтво вражає витонченим сприйняттям природи і напрочуд проникливими інтонаціями чернівецьких пейзажів. Член Національної спілки художників України, випускниця Вижницького училища прикладного мистецтва, Наталя працювала в галузі станкової і книжкової графіки. З 1989 року акварелі Ярмольчук експонувалися на республіканських виставках. У Чернівцях та у Львові відбулося кілька персональних виставок. Твори майстрині зберігаються у Чернівецькому художньому музеї та приватних колекціях в Україні, Франції, Німеччині, США, Ізраїлі.

Творчість «надзвичайно багатогранної, самобутньої» майстрині автор книжки характеризує з висот власного поетичного обдарування емоційно й щиро. Чутливе серце Севернюк тонко сприймає світлі й печальні акварельні мелодії Ярмольчук. Вона глибоко переживає інтонації пастелей Наталі, зазначаючи їхні «важкі барвні тони...», які звучать «як засторога — природа не завжди безжурна і весела»... Альбом гарно проілюстрований і дає вичерпну можливість кожному, хто переглядає його, відчути характер образного світу Наталі Ярмольчук. В книжці подано: фотопортрети художниці, 194 її репродукції та 54 світлини. В ній вперше публікуються вірші з рукописної книжечки Н. Ярмольчук «Катарсис», фрагменти щоденників та листів, які увійшли до розділу «Наодинці з собою». Тамара Севернюк пише: «Як поет Наталя Ярмольчук дивовижно самозречена й оголена... Наталине тонке, тендітне, але міцне Слово — це і є сама Поезія Необхідності очищення і втаємниченого благання допомоги та розуміння». Автор надає читачеві можливість заглибитись у роздуми Наталі про світове мистецтво та літературу, цитуючи рядки рукописів та пропонуючи репродукції творів її улюблених митців та обкладинок дорогоцінних для неї книг. Севернюк упорядкувала під однією обкладинкою і змістовний матеріал з відгуків мистецтвознавців про творчість художниці. Цінною інформацією для дослідників творчості Наталі Ярмольчук є розміщена окремим розділом бібліографія. Наведено списки публікацій літературних творів художниці, численних видань з її ілюстраціями та оформлених нею збірок поезій за 1989—2004 роки. Подано перелік з 37 публікацій про творчість Н. Ярмольчук у книжках, журналах та газетах за період 1992—2006 роки.

Тетяна ДУГАЄВА
Газета: 
Рубрика: