Минулої п’ятниці юні вихованки гімназії у Кам’янці-Подільському зустрілися із 101-річною Марією Лєщовою. «То була далеко не перша зустріч найстаршої громадянки нашого міста із своєю далекою-предалекою юністю», — повідомив «Дню» завідувач організаційно-контрольного відділу міськвиконкому Валерій Клименко.
Маріїнська жіноча гімназія, заснована громадою Кам’янця-Подільського у далекому 1867 році на честь імператриці Марії Федорівни, була закрита після «великого жовтня» і відновлена у 1997 році. Це — унікальний навчальний заклад в Україні. У класах — тільки дівчата. Випускниця 1912 року Марія Лєщова із почуттям великого задоволення почула від гімназисток, що як тоді, так і тепер дівчата вивчають чотири мови, мають дві форми — на свята і будні, їхні знання оцінюються за 12-бальною системою, серед навчальних дисциплін — етикет, наука спілкування, конфліктологія, світова художня література, хореографія.
Процес повернення до класичної освіти у жіночій гімназії ще не закінчився: торік при закладі прийняли перших слухачок курси бухгалтерів. Діалог поколінь тривав. Марія Лєщова згадала, що «тоді гімназистки забезпечувалися найкращими підручниками, що звозилися до Кам’янця-Подільського з усієї Європи». Почула, що тепер — не гірше. Показала колективну фотографію випускниць 1912 року, звернувши особливу увагу на той факт, що під фотографіями вчителів немає прізвищ. Мовляв, це робилося для того, щоб випускники ніколи не забували про своїх наставників.
Згадавши, що за рік навчання платили шалені, як на ті часи, гроші (по 25 рублів), віддала належне «владі нової України за безкоштовну освіту». Учасниці розмови були вельми подивовані, коли Марія Лєщова розповіла, що «гімназистки без дозволу жандармерії у кіно не ходили». Їх готували до роботи гувернантками і вчителями дітей із заможних родин. Одначе сама Марія Лєщова після гімназії довгі роки викладала іноземні мови у навчальних закладах рідного міста Кам’янця-Подільського.
Того ж дня з особливостями навчально-виховного процесу у жіночій гімназії ознайомилися учасники організованого Міністерством освіти і науки України семінару. Вони обговорювали питання про управління процесом підготовки освіти до впровадження інтерактивних методів і мультимедійних засобів навчання (для забезпечення переходу загальноосвітніх навчальних закладів на новий зміст, структуру і 12-річний термін навчання). Зміст цієї теми виявився не вельми доступним для розуміння випускницею Маріїнської гімназії 1912 року. Та це вже для тих, хто випускатиметься через сто років по тому, у 2012 р.