І хоча дата не кругла (80-річний ювілей Ельдар Олександрович відзначив минулого року), але забути й не привітати майстра кіно неможливо, бо декілька поколінь глядачів виросли на рязановських стрічках. Критики називають фільми майстра «класикою радянського кіно», а репліки головних героїв із його фільмів цитує і старий, і молодий. За стрічками Ельдара Рязанова можна скласти портрет цілої доби: зазирнути в минуле й майбутнє. Вже 33 роки ми не уявляємо собі новорічного телеекрана без його «Іронії долі, або З легкою парою». І нехай ми знаємо на зубок кожну сцену, але, побачивши в програмі цю стрічку, обов’язково сідаємо біля телеекрана, щоб ще раз подивитися цю добру казку для дорослих.
Мало хто знає, що улюбленим героєм для Ельдара Олександровича є полководець Суворов, і кінорежисеру не раз знадобилася суворовська «наука перемагати». Кінодебютом Рязанова є не «Карнавальна ніч», а фільм-концерт «Весняні голоси». Саме після цієї прем’єри директор «Мосфильма» Іван Пир’єв буквально нав’язав молодому режисерові постановку для великого екрана «Карнавальної ночі». І акторку в головні героїні також нав’язав. Людмила Гурченко отримала від стрічки не лише славу, але й головну пісню свого життя, яка звучить не п’ять хвилин, а три хвилини і сорок секунд. Але коли фільм любиш до кадру, то багато чого не помічаєш. Про свої «кіноляпи» режисер сам зізнавався. Наприклад, у «Іронії долі»: «У найперших титрах у слові «приключается» в новорічну ніч випала літера, і вийшло слово «прилючается». Цього ніхто не помітив», — розповів РІА «Новости» Рязанов.
До речі, студентом ВДІКу Ельдар став волею випадку. Після школи він подав заяву до Одеського морехідного училища, але йшла Друга світова війна, і відповіді він не дочекався. «Я приїхав до ВДІК, подивився, що для вступу на сценарний факультет потрібно вміти писати, для операторського факультету потрібно вміти фотографувати, для художнього факультету потрібно вміти малювати, для акторського потрібно було брати участь у художній самодіяльності. Я нічого цього не вмів. Єдиний факультет, де начебто нічого не потрібно було, це був режисерський факультет. Я вирішив, що це факультет для мене. Мене прийняли, на мій подив», — згадував Ельдар Олександрович.
Його дипломною роботою стала документальна стрічка «Вони вчаться в Москві», і подальші п’ять років він пропрацював на студії документальних і хронікальних фільмів. Знімав на Сахаліні, Камчатці, на Курильських і Командорських островах. Рязанов зізнається, що свої фільми дивиться дуже рідко, оскільки ніколи. Та й навіщо, якщо знаєш, чим закінчиться?
Актор Олег Басилашвілі зазначає: «Іноді маестро буває незадоволеним, бо занадто вимогливий до себе, а значить, і до інших. Ще він категорично не вміє брехати й абсолютно не виносить неуцтва. Рязановські комедії завжди трохи сумні, наповнені віршами та мелодіями. Майже під кожним витвором автор залишає пустотливий автограф — маленьку роль»...
Ельдар Олександрович створив свій кінематограф, дав «путівку в життя» багатьом молодим акторам, по-новому відкрив акторів відомих. З ним люблять працювати кінематографісти та його обожнюють глядачі. Він відбувся як письменник і як драматург. Рязанов був співавтором сценаріїв багатьох своїх фільмів, написав декілька п’єс. Ельдар Олександрович прославився також як ведучий телепередачі «Кінопанорама». Ним створено понад 200 авторських телепередач. Найбільш популярними стали телевізійні цикли «Восемь девок, один я», «Білосніжка і семеро гномів», «Розмови на свіжому повітрі», «Паризькі таємниці Ельдара Рязанова», «Поговорим о странностях любви» (цикл передач про видатних людей).
— Ось я став старшим. Чи став я розумнішим? Навряд, не думаю. Скоріше, мабуть, дурнішим став. Чи став здоровішим? Не думаю», — сказав режисер у інтерв’ю vesti.ru. — Для мене іменини — день як день. Звичайний. Роботи багато...
Самого себе, невгамовного трудоголіка, Рязанов у віршах змальовує так: «Эльдар Александрович из толстяков, / Что рвутся худеть, но напрасно. / И если работа удел дураков, / Рязанов — дурак первоклассный».
Як розповідають близькі люди, Ельдар Олександрович день починає з екстриму — обливання двома відрами крижаної води та фіззарядки. Майстер повен ідей, і ми, численні шанувальники його творчості, бажаємо, щоб усе задумане Рязанов втілив у життя.