«Люди просять залишити експозицію», — ніяково посміхаючись, промовив на закритті Борис Дєдов, який приймав виставку у своїй галереї «Пласт-Арт». Про інтерес до робіт фоторепортерів свідчать численні захоплені відгуки відвідувачів. Свідомо чи ні, але чимало шанувальників фоторепортажу назвали побачені світлини картинами. Про точність такого визначення можна сперечатися, але, на спільну думку присутніх на закритті, вся експозиція в цілому є портретом сучасної України. Необхідність погляду на самих себе у своїх виступах відзначали керівники міста й області: на закриття виставки завітали мер Чернігова Олександр Соколов і голова облдержадміністрації Володимир Хоменко.
«Ми не знаємо хто ми, ми сни у віках...» — писав колись нобелівський лауреат Герман Гессе. Це ніби про сучасних українців, які часто не знають ні свого коріння, ні своєї країни. «Українці ходять по своїх містах і селах якось невпевнено, наче не по своїй землі. Намагаються бути непомітними», — сказала головний редактор «Дня» Лариса Івшина після урочистостей у Чернігові. «Годі мати те, що маємо. Час дбати. Бог любить дбайливих», — закликав на початку століття шевченківський лауреат Євген Пашковський. «За народом — як за городом», — відгукується народною мудрістю Лариса Івшина. Плеканню самосвідомості українців присвячено чимало проектів газети. Цій справі може і мусить прислужитися робота її фотомайстрів. За 12 років створена своя школа фоторепортажу. Працюють репортери «Дня» і в жанрі художнього фото. Головний редактор згадує, що через «попит» на фотокорів в якийсь момент газета ризикувала залишитися без більд-редакції — їх «розібрали» провідні політики.
У творенні портрету країни майстри світлини конкурують із телебаченням, яке в гонитві за прибутком уесь час зменшує інтелектуальну складову продукту на догоду невибагливим смакам найширшої аудиторії. У «Дні» підхід до роботи з читачем інший: не спокушати й заманювати, а плекати й доглядати. Задля цього створюється й «Бібліотека «Дня». Давній шанувальник цієї серії Володимир Коваль подарував ці книжки чернігівській школі №2, яку свого часу закінчив. Передаючи книжки для школярів, дарувальник відзначив промовистий збіг — виставка «Дня» і урочистості відбулися в приміщенні галереї «Пласт-Арт», де колись містилася рідна школа пана В.Коваля.
Тонкий психологізм більшою чи меншою мірою властивий всім знімкам фотокорів «Дня». Соціально ангажовані чернігівці жваво реагували на світлину під назвою «Треба щось робити», у центрі якої чоловік із традиційною зброєю українських селян — вилами. Але першість глядацьких симпатій отримала робота Руслана Канюки «Всі ці дні я думав тільки про тебе». Почуття чоловіка-моряка і дружини, на півроку розлучених піратами, знайшли відгук у більшості відвідувачів. Ті з них, хто зміг оригінально й цікаво сказати про свої враження від побаченого, отримали річну передплату на газету «День» від керівників області.
Про уважність відвідувачів, серед яких було чимало студентів чернігівських ВНЗ, свідчать побажання та зауваження. Довелося почути й таке: політики на світлинах послабили експозицію. А серед тем, які могли би додати експресії і різноманіття, молоді чернігівці називали український спорт.
Пізнай себе — і ти пізнаєш світ, казав Григорій Сковорода і його вчителі мудрості — давні греки. Пізнай свою землю, свою історію — і ти пізнаєш себе, додають учасники фотоконкурсу «Дня». Під враженням від виставки у чернігівській галереї «Пласт-Арт» уже планують експозицію під робочою назвою «Чернігівщина Inkognita». Перша книга серії з такою назвою вийшла ще 2003 року з ініціативи обласної державної адміністрації. Володимир Тканко, який очолював цю роботу, повідомив, що нині триває підготовка другого тому.