Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

«Вулиці вимагають нових підходів»

Чого очикувати від запланованого ремонту майдану Незалежності та Хрещатика?
10 січня, 2019 - 10:17
«ЗАЙЧИКИ» / ФОТО МИХАЙЛА МАРКІВА

На початку тижня комунальна корпорація «Київавтодор» розмістила у системі ProZorro конкурс на розробку проектно-кошторисної документації на ремонт центральної вулиці та головної площі столиці. Такий перебіг подій цілком логічний, адже минулої осені мер Києва Віталій Кличко заявляв, що Хрещатик і майдан Незалежності мають «втомлений» вигляд, тож до літа 2019-го їх відремонтують. Щоправда, у тендерній документації «Київавтодору» йдеться про зовсім інші часові межі.

Відповідно до тендерної документації «Київавтодору», на ремонт Хрещатика витратять понад 10 мільйонів гривень. Тендерні пропозиції прийматимуть до 22 січня цього року, а документацію необхідно розробити до 31 грудня 2020 року. Схожа картина з майданом Незалежності. Проект ремонту обійдеться у 5,5 мільйона гривень, пропозиції приймаються до 21 січня 2019 року, а проект робіт має бути готовий до кінця наступного року.

Кияни давно не в захваті від обличчя Києва. Майдан Незалежності дехто вважає перенасиченим постаментами, символами і торговельними центрами. Хрещатику ж бракує зелені. До речі, в проектній документації на ремонт Хрещатика йдеться про оновлення зелених насаджень, але це необхідно узгоджувати з комунальним об’єднанням «Київзеленбуд».

Загалом капітальний ремонт вулиці завдовжки 1,3 кілометра та площею 29 тисяч квадратних метрів передбачає заміну дорожнього і тротуарного покриття, планують навіть використати тактильну плитку для орієнтування людей з проблемами зору. Ще передбачено встановлення нових урн для сміття, заміна освітлення, прокладання велодоріжок, жодного паркування на тротуарах, а от міські комунікаційні мережі замінять лише там, де є потреба.

Останній пункт дещо дивує, адже після літніх потопів у центрі міста, коли ливнівки не впоралися з великим обсягом води, та після частих проривів тепломереж із настанням холодів можна було б передбачити капітальну заміну комунікацій. Тішить лише те, що проект ремонту мають візуалізувати у форматі 3D і показати громаді.

«У «Київавтодору», як балансоутримувача вулиць, розписано, що за такий-то період треба замінити покриття на такій-то вулиці, бо вона з часом зношується, — зазначає архітектор Олег ГРЕЧУХ. — Тому це просто поточний ремонт, прописаний у давніх нормах. Логіка підказує, що час змінюється, є багато запитань і зауважень, і вулиці вимагають інших підходів. Можливо, хтось, хто займається стратегічним розвитком міста, приміром, департамент архітектури та містобудування зможе знайти і передбачити механізми, що от треба змінити підхід до оновлення вулиць, до організації пішохідного простору, візуального сприйняття тощо. Це складна процедура, яка вимагає людей, котрі не просто хочуть, а знають, як змінити підходи в ремонтах. Хрещатик і Майдан — це візитівка Києва, і вона зараз вказує на те, що нашу бюрократичну машину можна відремонтувати, але її складно поміняти».

Інна ЛИХОВИД, «День»
Газета: 
Рубрика: