Упродовж останніх декількох років Україна стала майданчиком для успішного проведення показів світового рівня за участю перших фешн-імен і — на чому варто зробити особливий акцент — відомих баєрів та експертів. Але водночас наші дизайнери і досі мало відомі Європі та світові. Саме з цих міркувань оргкомітетом Ukrainian Fashion Week та Українською Радою Моди було засновано проект Ukrainian Fashion Games. Це єдиний проект, який надає можливість світові ближче познайомитися з творчістю українських дизайнерів, а нашим модельєрам — опинитися в світовому модному контексті. Учасниками Ukrainian Fashion Games стали вже близько 25 українських дизайнерів, які побували та представили свої колекції в Делі, Санкт-Петербурзі, Москві, Празі, Вашингтоні, Парижі й декількох куточках Греції.
Цього року UFW і туристична компанія «Албіз-Тур» знову зупинили свій вибір на Греції. Цього разу місцем проведення Ukrainian Fashion Games III стала нова локація на землі Еллади — п’ятизірковий готель Aegean Melathron Hotel на мальовничому півострові Халкідіки (партнер проекту — Sky Bar, музичний супровід — DJ Кеу). Забігаючи наперед, скажу, що мети — гідно представити українських дизайнерів — було досягнуто. Про серйозність підходу може свідчити вже те, що в перший день показів головним гостем Ukrainian Fashion Games став Ігор Сибік, консул України в Салоніках.
АНТИЧНА МОДА
Халкідіки — це півострів, який розташований на південному сході від Салонік, другого за величиною міста Греції. Три його півострови — Кассандра, Ситонія та Афон — нагадують тризуб посеред Егейського моря. Піщані пляжі, блакитні затоки, сучасні туристичні курорти, пагорби, прикрашені сосновими лісами. Цей півострів серед інших виділяє безліч відносно нещодавно заснованихмаленьких сіл, які з’явилися на мапі Греції лише після 1992 року.
Якщо ж говорити про модну Грецію, то вона, як, утім, і мода будь-якої іншої сучасної європейської країни, мінлива й підпадає під вплив ззовні. Однак деякі крамниці активно використовують традиційні античні образи, звертаючись до скульптурного, романтичного, жіночного, благородного стилю, який перетворює жінку на античну богиню. Навіть у повсякденності вони пропонують жінці одягатися в легкі, повітряні, еластичні, м’які тканини, які прекрасно драпіруються. Щоправда, грецьким вулицям до київських з їхніми парадами красунь — далеко. Ця країна досить проста і скромна в повсякденному одязі. Утім, як у великих містах, так і в маленьких селищах є те, чого немає в нас — стильних чоловіків, які вміють виглядати вишукано, незалежно від віку й посади.
БЕЗ МУЗИКИ, АЛЕ ІЗ ВДЯЧНОЮ ПУБЛІКОЮ
Колекції весна-літо 2010/2011, які українські дизайнери повезли в Грецію, багато модників вже встигли побачити в межах Ukrainian Fashion Week, у київських ательє і крамницях. Проте дводенний марафон показів у ритмі нон-стоп дозволив поглянути на знайомі вже речі абсолютно іншими очима. До того ж, у перший же день, рівно за одну хвилину до початку показів із технічних причин дизайнери залишилися без музики. Щоправда, публіка виявилася вельми вдячною, настільки, що створила звукове тло своїми бурхливими оплесками.
Звичайно ж, кожного з української делегації «розпирала» гордість за «своїх», коли після першого дня показів іноземні гості розхвалювали роботи Олени Земськової та Тетяни Ворожбит, ексцентричного Олексія Залевського, Валерії Марчі (для Miss M), Наталі Андріанової (українського дизайнера, який працює в Дубаї), Сержа Смоліна, Катерини Пшеченко.
На другий день показів усі дизайнери зосередилися на дитячій моді (Пара Solo) і на літніх сукнях, які представили Олена Даць, Людмила Комардіна, Людмила Кисленко та Вікторія Гресь. Дивлячись на ці дивні речі, я подумала про новий тренд за аналогією з класикою ЧМП (чорне маленьке платтячко) і БМП (біле маленьке платтячко) — БДС (білий довгий сарафан). Беріть на озброєння!
Певна річ, коли йдеться про моду, ми говоримо не лише про такі високі матерії, як естетика, імідж країни, а й про бізнес. У цьому розумінні успіхом став шоу-рум, де одяг дизайнерів розкупили за одну мить.
ПОКАЗ ЯК ПОЛІТИЧНА АКЦІЯ
Протягом усієї поїздки українська делегація активно обговорювала проблему інтеграції української моди до світового фешн-простору. Олена Даць — один із небагатьох українських дизайнерів, яка регулярно представляє колекції за кордоном. Вона зазначає, що подібні проекти надають можливість не лише представити українську моду світові, а й підвищити рівень довіри до наших дизайнерів серед самих українців. Хоча, звичайно, подібні проекти, які проводяться лише один раз на рік, не можуть докорінно змінити ситуацію. Тут потрібен системний підхід. Мода в жодній із цивілізованих країн не обходиться без державної підтримки, адже це — обличчя, імідж країни. «Доти, доки до справи просування української моди в світі не буде залучено державні структури, які допомагали б Ukrainian Fashion Week, проект не зможе досягнути нових вершин, — вважає дизайнер Серж СМОЛІН. — Держава повинна зрештою зрозуміти, що йдеться про імідж країни, її репутацію та престиж, що це не комерційний проект, а свого роду політична акція. Наприклад, як мінімум, на День Незалежності України щороку можна було б проводити покази в різних країнах за підтримки посольств».
ЗАМІСТЬ ПІСЛЯМОВИ
Попри те, що Греція зустріла нас не дуже теплою погодою, дні показів таки були пройняті сонцем і теплим вітром, що, мабуть, означає прихильність грецьких богів до українського fashion. І не лише їх. На запрошення консула України в Салоніках Ігоря Сибіка вже у вересні в Грецію зі своїм показом приїде один із наших дизайнерів. Хто саме — хай поки що залишиться таємницею.
Звичайно ж, візитів до десятка різних міст та країн не досить для того, щоб українська мода стала знаковим у очах європейців явищем. Але, так чи інакше, ми зробили черговий крок назустріч світові.