Принаймні так здається організаторам і учасникам Національного симпозіуму гончарства, що вже вп’яте пройшов у гончарській столиці України — Опішному. «День» розповідав про початок цієї акції. Впродовж 42 днів у творчих майстернях симпозiуму працювали 38 відомих художників-керамістів та студентів-практикантів iз 11 областей України. Це була неспішна, але інтенсивна робота у творчих майстернях: на конкурс треба було представити монументальну керамічну скульптуру розміром не менше 1,5х1,5х1,5 метрів або настінне керамічне панно розміром 2х3 метра. І, незважаючи на ці незвичні для гончарського твору параметри, усі конкурсанти справилися із завданням, і тому журі, щоби відзначити усі оригінальні роботи, повинно було, окрім п’яти номінацій, призначити й заохочувальні призи. Нагородження учасників відбулося під час Всеукраїнського мистецького свята утвердження гончарських традицій «День гончара». Гран-прі «Опішні-2000» отримав художник із Запоріжжя Сергій Береженко за твір «Сонет». (До речі, Сергій та його дружина Лілія вийшли переможцями у чотирьох номінаціях конкурсу.) Серед лауреатів — художники Людмила Шалімова-Ганзенко з Черкас, Степан Андрусів, Ганна- Оксана Липа, Тарас Гіпп та Тарас Левків зі Львова, В’ячеслав Віньковський iз Ужгорода, Олена Бланк iз Києва, опішнянці — Сергій Радько, Микола та Юрій Пошивайло. У рамках цьогорічного Національного симпозіуму гончарства відбулися перший гончарський дитячий фестиваль та Установчий з’їзд Українського керамічного товариства. А роботи конкурсантів, виконані з особливої опішнянської глини, будуть експонуватися в нещодавно відкритій місцевій мистецькій галереї.