Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

«Золотий лев» для «Фауста»

13 вересня, 2011 - 00:00
НАЙКРАЩИМ АКТОРОМ КІНОФЕСТИВАЛЮ СТАВ МАЙКЛ ФАССБЕНДЕР, ЩО ЗІГРАВ ГОЛОВНУ РОЛЬ У СТРІЧЦІ СТІВА МАККВІНА «СОРОМ» / «ЗОЛОТИЙ ЛЕВ» — В ОЛЕКСАНДРА СОКУРОВА

Головний приз 68-го Венеціанського кінофестивалю здобула стрічка російського режисера Олександра Сокурова «Фауст». Фільм «Земля забуття» про Чорнобильську трагедію, знятий Францією в копродукції з Польщею та Україною, показали в позаконкурсній програмі.

«Я щасливий, що живу в кінематографі і що ми любимо й можемо зрозуміти одне одного», — сказав Сокуров під час вручення йому «Золотого лева». «Фауст», один із найдорожчих фільмів в доробку пітерського режисера, є свого роду німецькомовною екранізацією однойменної п’єси Йоганна Гете. Картину знімали в Німеччині, Росії, Ісландії, Чехії та Ватикані. Журі одностайно присудило гран-прі «Фаусту». Відомий режисер Даррен Аранофскі, який цього року очолював журі кінофестивалю, зазначив, що робота Сокурова нікого не лишила байдужим, це той фільм, який змінює людей.

Перемога «Фауста» не стала сюрпризом — кінокритики від початку пророкували фільму численні нагороди. Як і стрічці Стіва МакКвіна «Сором», яка отримала нагороду в номінації «Найкращий актор». Ним став Майкл Фассбендер, який зіграв головню роль.

«Срібного лева» за режисуру взяв китайський фільм «Люди гір, люди моря», а приз за кращу операторську роботу — оператор «Грозового перевалу» Роббі Райан. Серед призерів і сценарій грецького фільму «Альпи», в якому показано історію кількох людей, що заступили рідних і близьких їхніх загиблих родичів. Найкращою акторкою визнано Дінні Йіп із японського фільму «Просте життя», якій, за словами Аранофські, вдалося «майстерно показати подорож до смерті».

Традиційно великий ажіотаж на фестивалі викликали стрічки відомих режисерів. Серед найбільш очікуваних цього року — четверта режисерська робота відомого голлівудського актора Джорджа Клуні «Березневі іди», яка відкривала фестиваль, новий фільм Мадонни «W.E» —історія кохання британського короля Едварда VIII і американки Волліс Сімпсон, «Різня» Романа Поланського, «Зараза» Стівена Содерберга та «Саломея Вайльда» Аль Пачино. До речі, Стівен Содерберг підігрів увагу до своєї стрічки заявою, що це його остання робота — він завершує свою кінематографічну кар’єру.

Фільм про Чорнобильську трагедію «Земля забуття», знятий Францією у копродукції з Польщею та Україною, був показаний у позаконкурсній програмі «Міжнародний тиждень кінокритики».

Аби поцікавитися особливостями цьогорічного фестивалю, «День» зателефонував українській кінопродюсерці Олені ЄРШОВІЙ, яка була серед гостей події.

— Не можна сказати, що нагородження фільмів «Сором» чи «Фауст» було неочікуваним. Наприклад, «Сором» Стіва МакКвіна відразу справив на всіх щонайкраще враження і тривалий час був фільмом із найвищими оцінками критиків в рамках фестивалю. Це ж стосується і «Фауста» Олександра Сокурова, який відразу викликав активні обговорення: було очевидним, що без нагороди картина з Венеції не поїде. Я гадаю, що фільм «Сором» і «Фауст» мають певний прокатний потенціал, хоча їх не можна зарахувати до комерційних стрічок. Ідеальний варіант для них як для фільмів, що не розраховані на широку публіку — обмежений прокат.

Особисто мене також вразив другий фільм-відкриття — повнометражна документальна стрічка російського режисера Віктора Косаковського «Хай живуть антиподи!» (Vivan las antipodas!). Це фільм про людей, які живуть на протилежних боках землі. На мою думку, дуже цікаве й оригінальне кіно.

Що ж до французько-української стрічки про Чорнобильську трагедію «Земля забуття», в якій знялась Ольга Куриленко, то реакція глядачів на неї була різною. Іноземна аудиторія сприйняла фільм як досить наївний, утім, багатьом він сподобався. Фільм відібрали в позаконкурсну програму, хоча багато українських журналістів написали, що він потрапив до конкурсної. Його показували в рамках «Тижня кінокритики». У рамках цієї програми були представлені досить серйозні роботи, і фільм «Земля забуття» виявився на рівні. Якщо врахувати, що це дебютна художня повнометражна картина режисера Міхаль Боганім, яка раніше знімала лише документальне кіно, то «Земля забуття» є досить цікавою. Мабуть, продюсери випустять в український прокат «Землю забуття», але гадаю, що він не розрахований на широку публіку. Утім, безумовно, люди підуть на Ольгу Куриленко, тож певну касу фільм збере.

Марія СЕМЕНЧЕНКО, «День». Фото з сайта daylife.com
Газета: 
Рубрика: