Для більшості публіки, що зібралася в залі, рішення журі, яке очолював відомий французький кінорежисер Патріс Шеро, стало несподіванкою. Ще напередодні серед головних фаворитів досвідчені критики називали стрічку «Догвіль» датського режисера Ларса фон Трієра, а уподобання публіки схилялися до «Нашестя варварів», поставленого канадцем Денісом Арканом.
На думку спостерігачів, журі, вибираючи переможця, керувалося не стільки творчими, скільки політичними мотивами. На тлі спроб Франції відновити відносини з США, що помітно охолонули через розбіжності з приводу війни в Іраку, присудження головної нагороди американському фільму стало своєрідним реверансом у бік Сполучених Штатів, зазначає NEWSRu.com.
Щоправда, ті, хто передбачав «політизований» варіант, мали на увазі зовсім іншого представника американського кінематографа — Клінта Іствуда, чий фільм «Містична ріка» був загалом добре сприйнятий і критиками, і публікою. Щодо «Слона», сюжет якого грунтується на реальній трагедії, що сталася в одній із американських шкіл, то ця стрічка після показу заслужила непогані оцінки, але потім якось випала з поля зору на тлі інших робіт.
Не менш несподіваними виявилися й рішення з приводу інших призів. Безумовним лідером у суперечці за звання найкращої актриси вважалася Ніколь Кідман, називали також імена француженок Емманюель Беар і Людівін Саньє. Але в результаті нагорода дісталася Марі-Жозе Кроз за роль у стрічці «Нашестя варварів».
Серед акторів головним фаворитом усі вважали американця Шона Пенна, котрий зіграв одну з головних ролей у «Містичній ріці». Але журі обійшло його увагою й присудило нагороди за найкраще виконання чоловічої ролі Музаферу Оздеміру і Мехмету Еміну Топраку (турецький фільм «Далеко»).
Ця ж стрічка, поставлена режисером Нурі Джейланом, отримала гран-прі — другу за значенням нагороду конкурсу. Приз за найкращу режисуру вручено Гасу Ван Сенту, а за найкращий сценарій — «Нашестю варварів».
Журі конкурсу обійшло увагою Олександа Сокурова, чий фільм «Батько й син» представляв Росію. Але все ж російський режисер не залишився без нагороди: напередодні йому вручили престижну премію ФіПРЕССі, що присуджується Міжнародною федерацією кінокритиків і вважається в кінематографічних колах однією з найпочесніших.