Більше 10 місяців в Україні вирує пандемія COVID-19. Щоденні повідомлення МОЗ про кількість хворих і смертельні втрати від вірусу дуже схожі на новини з передової від медиків... Звикнути до цього не важко, бо все більше знайомих особисто зіштовхнулися з цією хворобою, та на жаль підступний коронавірус забирає чимало людей різного віку. Хоча нашими постійними атрибутами стали маски, навчилися тримати дистанцію, активно користуємося антисептиками, ретельно миємо руки з милом і чекаємо на вакцину, яка припинить зараження. Аби не впасти у депресію у facebook митці з гумором пишуть: «Кажуть, нас незабаром очікує новий локдаун. А після нього — новий старий локдаун. А потім ще локдаун за китайським стилем»... Поки МОЗ до 25 січня заборонив запрошувати глядачів на вистави і концерти до театрів і філармоній, але внутрішня робота все ж кипить. Так, Національна філармонія пропонує онлайн-вечори, де виступають провідні музиканти (про це «День» повідомляв у №№1, 2, 3), а у театрах нині відбуваються репетиції (поновлення постановок, запис оркестровок і народження нових вистав). Які нас чекають майбутні прем’єри і чим дивуватимуть митці публіку у найближчий час?
ПОБАЧЕННЯ ПІД МУЗИКУ ШОПЕНА
Дотримуючись всіх норм, запропонованих МОЗ, в Академічному театрі «Київ Модерн-балет» тривають репетиції одноактної вистави «Дев’ять побачень» на музику Ф. Шопена у постановці Раду Поулітару. Прем’єра планується на 27 січня і повинна відбутися на сцені Київської опери. Цей творчий проєкт реалізовується за фінансової підтримки мецената Володимира Філіппова.
— Він і Вона — початок взаємостосунків, перше побачення. Здавалося б, про це вже все сказано, зіграно, проспівано, станцьовано... Фортепіанні прелюдії Шопена. Скільки разів ця безсмертна музика ставала основою для розповідей про любов? Але в тому й полягає магія мистецтва, де кожен автор, торкаючись до споконвічних тем і сюжетів, витягує із них нові значення та емоції — Орфей і Еврідіка, Ромео і Джульєтта, Шопен і Жорж Санд... Та мій новий балет «Дев’ять побачень» не про них. Герої вистави — звичайна пара, яка намагається розпочати свої взаємостосунки. Перші кроки назустріч один одному — зворушливі, інколи безглузді, інколи трагічні. Мініенциклопедія перших побачень без непотрібного моралізування і дидактизму. Просто дві людські самотності, намагаються бути разом і просто музика Шопена», — розповідає про нову постановку Раду ПОКЛІТАРУ, головний балетмейстер Академічного театру «Київ Модерн-балет».
ПРОРОЧИЦЯ... І У ПОШУКАХ САМОГО СЕБЕ
У Національному театрі імені І. Франка триватимуть репетиції двох нових вистав на класичні сюжети. Над поетичною драмою «Кассандра» Лесі Українки працює молодий режисер Давид Петросян (інтерв’ю з ним читайте у найближчих числах «Дня»). Сценографія і костюми — Данііла Колот. Прем’єра, якщо знову не буде пандемічних обмежень, франківці хочуть показати до 150-рчного ювілею знаменитої поетеси. Перші покази «Кассандри» анонсують 25 і 27 лютого. Головну роль пророчиці і жриці Кассандри (по черзі) гратимуть Ксенія Баша та Марина Кошкіна.
До п’єси Генріка Ібсена «Пер Гюнт» звернувся талановитий режисер Іван Уривський. Нагадаємо, це твір мріяв поставити легендарний Сергій Данченко на Богдана Ступку, але не встиг цього зробити... Філософська притча про пошуки самого себе, про людський бунт проти призначення і романтичний гімн всеперемагаючої любові... Нове сценічне прочитання поеми театр планує представити глядачам приблизно на кінець березня — початок квітня. Нині головну роль репетирують Остап Ступка та Олександр Форманчук.
ВІДНОВЛЕННЯ АНШЛАГОВИХ ОПЕР І БАЛЕТІВ
Національна опера України під час локдауну проводить оркестрові репетиції і записи до оперних та балетних постановок, які через карантинні обмеження довгий час не грали. Це опери «Ріголетто», «Наталка Полтавка» і «Севільський цирульник», балети — «Віденський вальс», «Грек Зорба» та «Снігова королева».
— 26 січня Національна опера України відновлює повноцінну роботу. Театр працюватиме для глядачів 6 днів на тиждень, до репертуарної афіші повернуться назви, за якими скучили і глядачі, і виконавці, — написав на своїй сторінці у facebook Анатолій СОЛОВ’ЯНЕНКО, головний режисер Національної опери України. Усі вистави виконуватимуться у супроводі симфонічного оркестру театру, до нормальної роботи повернеться хор.
Відповідно до діючих протиепідемічних вимог, зберігаються обмеження щодо кількості глядачів у залі, температурного скриннінгу та маскового режиму для наших відвідувачів.
Розклад вистав на січень-лютий вже на офіційному сайті театру www.opera.com.ua.
РЕПЕТИЦІЇ ОНЛАЙН
Нині у Херсонському театрі ім. М. Куліша три проєкти репетирують онлайн. За словами, керманича колективу Олександра Книги, дві постановки «Вічність та один день» Мілорада Павіча і «Безхребетність» за п’єсою Інгрід Луазунд готує головний режисер театру Сергій Павлюк. Над знаменитою чеховською «Чайкою» працює київський режисер Андрій Май. Це буде сучасний погляд на класику.
Перед Новим роком театр запустив флешмоб «#Я_ЦІНУЮ_ЛІКАРІВ». Кожнгому, хто відповідально ставиться до рекомендацій МОЗ, по-справжньому цінує лікарів та допомагає рятувати життя, запропонували сфотографуватися на своєму робочому місці з тематичною табличкою (наприклад, «Я одягаю маску, адже ціную лікарів», «Я користуюсь антисептиком, адже ціную лікарів», «Я бережу своє здоров’я, адже ціную лікарів» тощо), в попросили опублікувати фото у Facebook чи Instagram з хештегом #Я_ЦІНУЮ_ЛІКАРІВ. А бонусом для глядачів стануть квитки на вистави Театру ім. М. Куліша після закінчення локлауну.