Керування автомобілем дуже часто стає справою напруженою, нервовою і виснажливою. І частенько проблема тут не в тому, що в пробки ми стаємо все частіше, машин стає все більше, а рух — усе повільнішим. І навіть не в тому, що кожен вважає, що «навкруги одні дурні». Просто в усьому, як завше, винна людська природа.
Auto.newsru.com повідомляє, що часопис Motor Trend провів дослідження, яке було покликане з’ясувати, що ж більше за все дратує водіїв. У результаті з’ясувалося, що існує п’ять найпоширеніших джерел роздратування на дорозі.
1. Найдратівливішим чинником на дорозі визнано повільного водія. Згідно з опитуванням, неоперативність і нерішучість на дорозі дратує 43,5% опитаних учасників руху. Тут варто зазначити, що коли ви їдете повільніше за потік, то сусідам по дорозі важко зрозуміти, що дійсно у вас на умі: може, ви хочете різко перебудуватися, але не ввімкнули сигнал повороту, чи ви взагалі крайній порушник і зараз розвертатиметеся, а може то помста машині, яка їде за вами і блимає «дай проїхати»... Причин може бути багато, і неможливість зрозуміти їх дратує більше за все.
2. На другому місці в рейтингу ті водії, які, перебуваючи за кермом, намагаються робити декілька справ одночасно, що позначається на їхньому водінні та поведінці на дорозі. 23% респондентів заявили, що їх дратує, коли за кермом набирають СМС або розмовляють по телефону. Зрозуміло, що на швидкості таке робити доволі складно, і цим водії займаються, коли рух на дорозі утруднено. Але це якраз і дратує...
Коли в пробках боротьба йде за кожен метр, «загальмованість» водія на машині, яка йде попереду, який строчить щось пальцем у телефоні, дає можливість водіям із сусідніх рядів втиснутися перед ним у ВАШ РЯД, який (як вам здається) рухається швидше за всі інші. Нерозторопність такого СМСника стає причиною того, що ви стаєте все далі й далі від кінцевої мети своєї мандрівки. І це дратує....
3. Третій пункт серйозного незадоволення — ті, хто не вмикає сигнал повороту. 16,1% опитаних водіїв вважають це дратуючим чинником. Чому? Бо на дорозі екстрасенсів, як правило, немає. Ваші думки ніхто не читає, і водіям сусідніх машин хотілося б знати ваші дії на найближчі декілька секунд. Що ви задумали — продовжуєте рухатися прямо, хочете перебудуватися, розвернутися чи поїхати в провулок? Якщо ви не ввімкнули сигнал повороту, значить ви продовжуєте рух і від вас не чекають на жодні неадекватні дії.
Але, судячи з опитування і кількості невдоволених, на дорогах дуже багато таких водіїв, кому просто «важко» зробити один рух рукою і ввімкнути сигнал повороту. Складно передбачити, що серед нас так багато тих, хто двома руками тримається за кермо і боїться відірвати їх, щоб дати сигнал повороту. Найчастіше так вчиняють ті, кому всі навколишні глибоко байдужі. І тут душу гріє думка, що «кожному воздасться по ділах його...»
4. Агресивні водії, які також ні в що не ставлять навколишніх і підрізують, викликають роздратування, як не дивно, лише у 10% опитаних водіїв. Але опитування це проводилося у США. А ось у Росії, вважає видання, одразу можна виділити три основні групи тих водіїв, які «підрізують» (наскільки це відповідає українським реаліям — судіть самі).
По-перше, це ті, хто не просто підрізує, а любить це робити. Більшість із них — власники швидкохідних і дорогих засобів пересування, які вважають, що «у кого швидше й крутіше — той і головний». У цій же категорії й ті, хто вважає, що «змушений» підрізувати, оскільки державні справи не можуть чекати. Власники мерехтливого синього німбу над дахом, поєднаного з невиразним кряканням, переконані, що їх водіям слід швидко обходити перешкоди на дорозі, тобто інших учасників руху.
До другої категорії належать щасливі власники геть заїжджених авто, які виїжджають на дорогу щодня як на подвиг — щоб розповісти знайомим хлопцям, як він когось «зробив».
Ну і третя група, яка, звичайно, найнебезпечніша — ті, хто підрізує внаслідок відсутності правильних навичок водіння: вони не відчувають габаритів, не дивляться в люстерко заднього огляду, не вмикають сигналів повороту... Вони на дорозі, як у своєму акваріумі, вважають, що світ, який є за лобовим і бічним склом, далекий від них. Але потрібно пам’ятати — часом реальність убиває.
5. На п’ятому місці в рейтингу стоять водії, які не повертають праворуч на червоне світло. Це не можуть зрозуміти й витерпіти 7,2% респондентів. Але тут потрібно зазначити, що видання Motor Trend, яке проводило дослідження, — американське. А в правилах дорожнього руху США йдеться, що на червоному світлофорі дозволяється виконувати поворот праворуч у разі, якщо він безпечний — немає транспортних засобів і пішоходів, які рухають на правильний сигнал світлофора.
Якщо ж переносити цей пункт незадоволеності американських водіїв на «російський ѓрунт», то, ймовірно, що в Росії подібне роздратування викликають ті водії, які не збираються повертати праворуч на стрілці, а перебудувалися в правий ряд лише задля того, щоб обігнати потік, коли спалахне зелене світло. За такими хитрунами на стрілці збирається натовп невдоволених водіїв, яких позбавляють можливості звернути.