Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Люкс-продукт із мрій

Щовесни (з 1917 року) у швейцарський Базель з’їжджаються годинникарі та ювеліри з усього світу
20 травня, 2010 - 00:00
КОКТЕЙЛЬНІ ПЕРСНІ КОЛЕКЦІЇ CHLOE (ТАНЗАНІТ, ШПІНЕЛЬ, ЗЕЛЕНІ ДІАМАНТИ, ЗОЛОТО, ВКРИТЕ ЧОРНИМ РОДІЄМ) / КОМПЛЕКТ ІЗ КОЛЕКЦІЇ SILK (ТУРМАЛІНИ, РУБІНИ, САПФІРИ, ЗОЛОТО, ГРАВІРУВАННЯ) КОМПЛЕКТ ІЗ КОЛЕКЦІЇ OPERA (АЛЕКСАНДРИТИ, ДІАМАНТИ, ЗОЛОТО, ГРАВІРУВАННЯ)

Радість життя — філософський камінь. Все, до чого він торкається, перетворюється на золото

 

Бенджамін Франклін

 

Виробники, продавці й просто поціновувачі прикрас і годинників разом збираються на виставці BASELWORLD. Хтось — щоб показати новинки, хтось — їх оцінити й придбати, хтось — аби помилуватися й помріяти.

Цього року експозиція була виставлена на 116 тисячах квадратних метрів виставкових площ, представлено 1915 експонентів із 45 країн і близько 2000 представників ЗМІ шукали ознаки впливу кризи на «люкс-продукт». Результати пошуків ненависників розкоші не потішили: ані годинників, ані прикрас не поменшало, а їхня якість гіршою не стала. Хоча купівельні апетити зменшилися, проте бажання прикрашати себе, закладене в генетичну пам’ять людства десятки тисяч років тому, не зникло. Враховуючи схудлі гаманці покупців, виробникам все ж довелося внести в асортименти деякі поправки, а саме: повернутися до класики, ретельніше піклуватися про якість і репутацію продукту, навчитися вгадувати бажання клієнта.

Численність комбінацій кольорів, фактур, мотивів і форм рятує від нудьги вже на десятій хвилині неспішної прогулянки павільйонами BASELWORLD. Потішно пролунав заклик: «Назад, до природи! Інвестуйте в природні матеріали — золото й діаманти»! Все розмаїття дорогоцінних аксесуарів, побачених на виставці, можуть проілюструвати рекомендації тренд-сетера Jaana Jatyri (засновниця сайту www.trendstop.com) з питань актуальних тенденцій найближчих сезонів. На її думку, актуальні стилі в прикрасах впродовж найближчих років дадуть достатньо простору для найсміливіших образів.

«Принцеса-воїн» — велика кількість металу, дерево, багатошарові ланцюги.

«Французький шик» — деталі ар-деко і все, що нагадувало б про кінодів 1930—1940-х. «Алхімія природи» — комбінація натуральних матеріалів із продуктами високих технологій. «Органічні структури» — повторення в металі поверхневої структури об’єктів живої природи (дерево, шкіра рептилій, тощо). «Містичний шик» — темні кольори, містичні символи. «Мульти-культура» — коктейль із елементів різних культур (Європа, Азія, Африка).

КОЛІР І ФОРМИ

Червоний — основний для весни й літа — колір пристрасті, вогню, енергії повертається на подіуми після анемічного забуття ранньо-кризового періоду. Рубіни, рубелліти, червона емаль у білому металі в комбінації з контрастними по кольору каменями. Світлі, прозорі, пастельні, блідо-зелені, рожеві, блакитні. Найнеймовірніші колірні поєднання. Сапфіри, турмаліни, геліодори, золотаво-жовті берілли. Колірний спектр перлів від білого до рожевого й коричневого.

Тріумфальне повернення кольє, причому — різноманітних форм і розмірів. Коротке — приверне увагу до шиї, довге — рухатиметься разом із тілом, пом’якшуючи лінії. Браслети масивні, багатошарові, «наручники», браслети з великою кількістю підвісок.

Актуальність «ар-нуво» підтверджує велика кількість рибок, пташок, метеликів. Великі кільця інкрустовані діамантами, каскади каменів, що плавно спадають. Жирандолі, чию непрактичність повністю затьмарює почуттєве задоволення від носіння.

Стиль під назвою, що інтригує: «Nude look» (оголеність) — домінування тілесного кольору, плавних спадаючих ліній у аксесуарах — довгі ланцюги, елегантні сережки з мереживними візерунками, великою кількістю тонкого гравіювання. Крупні персні з каменями молочного або кремового кольору (опал, місячний камінь, халцедон, цитрин) у теплому жовтому або рожевому золоті особливо чуттєво виглядають на тлі легкої й прозорої органзи й шовку.

У черговий раз підтверджують свою актуальність коштовні дизайнерські прикраси, основні критерії для яких — використання рідкісних каменів, лімітована кількість, бездоганна якість. Головне завдання прикраси — покращувати настрій власника. А вимоги, що висовують до розкішних брендів і гарантують успіх — це якість, краса, репутація й сервіс.

Діамантова класика будь-коли знаходить своїх шанувальників, адже найчастіше саме на ній збігаються «хочу» і «можу» покупця. Відомі ювелірні й годинникові бренди повернулися до популярних у минулому моделей, внісши корективи до палітри кольору металу й каменів. Очевидно, пам’ятаючи, що нове — це добре забуте старе.

Обручки — традиційна класика, де, здавалося б, повторення важко уникнути. Та все ж просто неможливо уявити, що 115 тисяч пар на планеті щодня обмінюються абсолютно однаковими каблучками. Велика кількість орнаментів, гравіювань, висловів як зсередини, так і зовні, різноманітність кольору, фактур і коштовних каменів роблять кожну пару майже унікальною. Новий привід для покупки — каблучки, що символізують романтичні стосунки. Такі, якими обмінюються ще до заручин. Їх закохані дарують один одному, аби підтвердити сам факт стосунків, які не обов’язково завершаться одруженням.

ЧОЛОВІЧА ЛІНІЯ

На думку деяких виробників товарів розкоші, відрізнити чоловіка від молодика допоможуть саме аксесуари, хоча ювелір-корифей Фаваз Груози вважає, що із прикрас на чоловікові мають бути лише годинник і запонки. Добре, що не всі з ним згодні. Впродовж останнього року асортимент для чоловіків помітно розширився. Шкіра, гума, чорні й білі діаманти в браслетах, кулонах запонках, застібках для краваток, каблучках.

Україна поки що не заявила про себе в переліку експонентів, але не будемо втрачати надії. А ось московський «Ювелірний театр», що приймає участь в BASELWORLD починаючи з 2002 року, продемонстрував колекцію каблучок — персонажів народних казок. І, оскільки конструкція каблучок дозволяє ставити їх на поверхню навіть без спеціальної підставки, власник « казкової» колекції може розігрувати цілу виставу прямо на столі. Не будемо забувати, що скарбами вже володіє той, хто радіє кожному дню, адже , як помітив колись Бенджамін Франклін: «Радість життя — філософський камінь. Все, до чого він торкається, перетворюється на золото»...

Людмила ГАРАРУК, HARARUK jewelry design studio. Фото прикрас від студії ювелірного дизайну HARARUK (Україна)
Газета: 
Рубрика: