Ситуація із влаштуванням дітей у садочок в Рівненській області настільки складна, що в деяких районах, щоб улаштувати малюка, турботливі матусі займають чергу мало не з його народження. В управлінні освіти й науки в Рівненській області констатують: дошкільною освітою в області охоплено 40% дітей. Протягом цього року додатково відкрили нові групи та відновили роботу понад десять дошкільних закладів. Однак і досі тисячі родин чекають на те, щоб улаштувати малюка в садочок. Існуюча мережа дошкільних закладів не дає можливості вирішити це питання.
Лідія Лукащук, головний спеціаліст управління освіти й науки Рівненської облдержадміністрації:
— На сьогодні Рівненська область займає одне з останніх місць в Україні за показником охоплення дітей дошкільною освітою. Фактично ми треті з кінця. Порівняно з минулим роком кількість дошкільнят, що відвідують дитячі садки, збільшилася з 37,7% до 40,1. Мережу дошкільних закладів все-таки розширено. Так, протягом цього року вже відкрито 13 закладів. Однак більшість із них із короткотривалим перебуванням. Переважно вони функціонують у приміщеннях шкіл, де навчається небагато учнів, а отже, є вільні кімнати. У таких групах діти перебувають по три-чотири години. Вони там не харчуються і не сплять, однак дошкільну освіту отримують. Заклади з короткотривалим перебуванням відвідують переважно п’ятирічні. Та все частіше трапляється, що в такі групи приводять і чотирирічних.
У багатьох районах дійсно існують черги на зарахування дітей у дошкільні навчальні заклади. Доволі гостро це питання постало в Здолбунові, Здовбиці. По суті, воно існує в кожному районі. Однак черги не можна назвати прозорими. Адже трапляється, що батьки пишуть заяви на зарахування дитини в садочок, коли їй ще й року не виповнилося. І це при тому, що народжуваність на Рівненщині зростає...
Основна проблема — в фінансуванні. Адже при виділенні коштів не враховано, що кількість груп може збільшитися, що існує черга на зарахування в дитсадок, що матеріальна база потребує покращання. Фактично за таких умов дуже складно відкривати нові заклади. Мова навіть не про будівництво нових дитсадків. Часто вони функціонують у пристосованих приміщеннях. На початку 90-х дошкільних закладів було значно більше. Однак згодом їх почали масово закривати. Нині чимало з них перепрофільовано, продано, відновити їх майже неможливо.
До того ж на сьогодні існує проблема із педагогічним штатом дошкільних закладів: немає психологів, та й педпрацівників бракує. Цим питанням займалися на рівні міністерств, однак поки що воно не вирішене.