Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Коротко / НОВИНИ КОМПАНIЙ

13 травня, 2008 - 00:00

Публічність прийшла в Миронівку

Українська агропромислова група «Миронівський хлібопродукт» у рамках IPO, проведеного на Лондонській фондовій біржі, залучила більш ніж $322 мільйона. Компанія повідомила, що продасть глобальні депозитарні розписки (GDR) за ціною $15 за штуку при встановленому нею напередодні IPO діапазоні на рівні $14—18,5 за GDR. Пропозиція складається з 10 мільйонів 750 тисяч нових акцій і 10,8 мільйона існуючих акцій у формі GDR. Це відповідає 19,41% акцій компанії, яка в ході IPO була оцінена таким чином у $1,7 мільярда. Організаторами операції виступають UBS і Morgan Stanley. Розміщення проводилося від імені Mironovsky Hleboproduct S.A. Торги акціями «Миронівського хлібопродукту» на біржі повинні початися 15 травня. Компанія збирається використати надходження від IPO для розширення свого птахівницького та зернового бізнесу.

Держава здає обленерго. На біржах

Біржові торги пакетами акцій шести обласних енергопостачаючих компаній (обленерго) в розмірі від 25%+1 акція до 26,98%, в яких держава раніше втратила контроль, відбудуться в намічені раніше строки — з 14 до 29 травня, повідомив Кабінет Міністрів України. «Торги з продажу пакетів акцій енергетичних компаній будуть проведені безпосередньо на біржах», — говориться в повідомленні, тоді як раніше передбачається провести їх у приміщенні Фонду держмайна України (ФДМ). Уряд нагадує: 25%+1 акція «Полтаваобленерго» виставлятимуться 14 травня на Українській міжбанківській валютній біржі (УМВБ); 26,984% «Львівобленерго» — 15 травня на біржі «ІННЕКС»; 25,021% «Прикарпаттяобленерго» — на біржі ПФТС. Крім того, 25%+1 акція «Чернігівобленерго» будуть запропоновані 22 травня на Київській міжнародній фондовій біржі (КМФБ), 25%+1 «Сумиобленерго» — 28 травня на Українській міжнародній фондовій біржі (УМФБ), 25,006% «Одесаобленерго» — 29 травня на Українській фондовій біржі (УФБ).

Акціонери змінилися. «Каса» для працівників — за старою адресою

Фінансово-промислові групи «ТАС» (Київ) і «Приват» (Дніпропетровськ) стали основними акціонерами ВАТ «Кременчуцький сталеливарний завод» (КСЗ, Полтавська обл.). Унаслідок цього керівництво підприємства планує обмежити співробітництво з київським банком «Форум». Як повідомив голова правління ВАТ «КСЗ» Дмитро Черненко на зустрічі з профспілковим активом заводу, «у нас сьогодні два основних акціонери: фінансові групи «ТАС» і «Приват». Вони мають однакову кількість акцій. Зарплату всі працівники підприємства отримуватимуть у банку «Форум», але в майбутньому ми перейдемо в комерційні банки нашої фінансової групи».

Подорожчання іпотеки вдарить по економ-класу. Бізнес-клас і преміум його не відчують.

Дорожчання кредитів не вплине на тенденції розвитку українського ринку комерційної нерухомості, оскільки існує незадоволений попит у всіх сегментах комерційної нерухомості, вважає голова ради директорів провідної української девелоперської компанії «XXI Століття» Лев Парцхаладзе. «Причому аналітики прогнозують збереження перевищення попиту над пропозицією в найближчі два-чотири роки. Девелоперським компаніям в Україні вигідно розвивати проекти комерційної нерухомості, оскільки прибутковість цих проектів вища, ніж в європейських країнах. Зокрема в Україні ставки капіталізації в офісній і торговій нерухомості становлять 9%, у логістиці — 11—12%», — сказав він. Разом із тим, Л. Парцхаладзе зазначив, що підвищення кредитних ставок є тимчасовим явищем і «через деякий час вони почнуть поступово знижуватися». Що стосується житлової нерухомості, зазначив він, то попит на купівлю житла дещо зменшиться за рахунок відсутності доступу до кредитних ресурсів. Меншою мірою це торкається житла преміум- і бізнес-класів, і більшою — економ-класу». За словами Парцхалазде, сьогодні житло бізнес і преміум-класів має підвищений платоспроможний попит, який значно не знизиться навіть при підвищенні кредитних ставок. «Житло економ-класу також має зараз великий попит, але нерідко купівельна спроможність у цьому класі є низькою. Тобто підняття кредитних ставок відіб’ється саме на категоріях малозабезпечених громадян. Але попит і тут є таким значним, що наразі ціни на житло навряд чи падатимуть самі собою. Для цього необхідний вплив на ситуацію на ринку», — сказав експерт.

Московський «смак»

Мережа супермаркетів «Азбука смаку» (Москва) планує відкрити у Києві не менше п’яти однойменних супермаркетів 2008—2009 рр., повідомив генеральний директор мережі Володимир Садовін. Він не уточнив обсягу інвестицій у розвиток мережі в Києві, зазначивши при цьому, що орієнтовні інвестиції у відкриття супермаркету в Москві становлять $4 мільйона, але для Києва ця ціна буде меншою. За словами прес-секретаря «Азбуки смаку» Андрія Голубкова, компанія планує переважно орендувати приміщення для своїх супермаркетів, однак не виключає їхнього придбання. Оптимальна торговельна площа для супермаркетів мережі в Києві складає близько 1 тис. кв. м, вважає він. Відносно виходу мережі в регіони України, Голубков зазначив, що компанія на сьогоднішній день не планує розвиватися в регіонах, однак не виключає такої можливості в перспективі.

Газета: 
Рубрика: