Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Мода «від станка»

Українські торгові марки представили сезон осінь-зима 2008—2009
5 березня, 2008 - 00:00
ФРАГМЕНТ КОЛЕКЦІЇ KAHIANIT СЕЗОНУ ОСІНЬ-ЗИМА 2008—2009 / ФРАГМЕНТ КОЛЕКЦІЇ NATALI BOLGAR СЕЗОНУ ОСІНЬ-ЗИМА 2008—2009 КОЛЕКЦІЯ NBKARAVAY СЕЗОНУ ОСІНЬ-ЗИМА 2008—2009 КОЛЕКЦІЯ MARIA COLLECTION СЕЗОНУ ОСІНЬ-ЗИМА 2008—2009

З кожним сезоном українська мода наближається до поняття «індустрія». А модники починають розуміти, що блискучі камінчики й шокуючий декор, — це лише верхівка величезного айсберга, і попри всю свою романтичність — це також продукт життєдіяльності фабрик, цехів і швейних машин. «Від шоу до індустрії» — цим девізом, проголошеним оргкомітетом Українського тижня моди, і починається айсберг української моди.

Trade Mark Defile як окрема подія проходить щосезону, починаючи з березня 2006 року. Протягом трьох днів у рамках заходу відбувається ряд показів (цього разу їх було дев’ять) колекцій промислових торгових марок. Порівняно з колекціями прет-а-порте на Ukrainian Fashion Week, ці речі готові до тиражування (що або зовсім виключає ручну роботу та інші складні декоративні елементи, або передбачає не унікальний їхнiй характер), вони демократичніші та значно дешевші. Хоча їх порівняно невисока вартість зовсім не означає використання дешевих тканин.

Якість і естетична вартість колекцій, що демонструються в рамках «Трейд Марк Дефіле», поступово підвищується. Сьогоднішню промислову моду вже не варто порівнювати з тим, що можна було побачити на подіумі ще до того, як покази промислових колекцій організатори виділили в окрему подію (раніше вони демонструвалися фрагментарно в один із днів «Тижня моди»). Це пов’язано, по-перше, з модернізацією креативних потенцій торгових марок, а, по-друге, з тим, що на ринок тиражованого одягу приходять й імениті дизайнери — зі своїми другими лініями. Це, звичайно, не так цікаво, як прет-а-порте, але разом із тим і задачі тут стоять зовсім інші.

— Яка мета? Вибачте, гроші заробляти, — зазнається дизайнер Ірина Каравай. — Щоб бізнес працював як бізнес і підтримував іміджеві проекти. Тому що люксовий одяг не приносить великих прибутків. Тому дуже грамотно і правильно, коли існує дві лінії.

Цього сезону зі своєю другою лінією «NBKaravay» на подіумі вперше з’явилася Ірина Каравай. Дизайнер бере участь в «Українському тижні моди» вже 5 років поспіль, і 14 березня представить свою десяту колекцію прет-а-порте. За словами самої дизайнерки, її друга лінія більш демократична, комфортна й універсальна. Така спрощеність значно полегшує виробництво одягу, але не його розробку.

— Насправді для дизайнера це дуже складно, є маса нюансів, які потрібно враховувати, — розповідає Ірина Каравай. — Зокрема, щоб конструкція була універсальною, щоб одяг легко комбінувався з чимось іншим. Мінімальна кількість вкладень у річ, яка при цьому повинна виглядати ефектно. Якими прийомами цього досягти? Комерційний одяг — він зовсім інший. Він повинен бути більш модним, буквально в тенденціях. Але в цей же час ми намагаємося робити одяг, який актуальний не один сезон. Він і в тенденціях, але не односезонний. Одне слово, факторів безліч.

У своєму промисловому дебюті Ірина використала так звані складні кольори: індиго, чорнильний, льодяний, фрезовий, чорний, графіт, антрацит, розворушивши цю гаму яскравими вкрапленнями «шафрану», «лимону» та «імбиру». Речі виготовлені з натуральних комфортних тканин: кашеміру, котону, плащівки, трикотажу. Появу другої лінії «NB Karavay» Ірина Каравай називає «дорослим кроком»:

— Ми йшли до цього протягом п’яти років. До цього ми виготовляли колекції, які можна назвати «прет-а-порте де люкс» — з декором, ручною роботою. Весь цей час ми вивчали свій і західний ринки. Насправді тиражна колекція — це складно і ризиковано в умовах ринкової нестабільності.

Дуже важливо для розвитку індустрії те, що весь майбутній тираж цієї колекції буде шитися саме в Україні. За словами дизайнера, вона вже має домовленості з добре обладнаними вітчизняними фабриками.

Як окрема грандіозна подія під назвою «Сенсаційна подія від метра чоловічого костюму» анонсувався показ Михайла Вороніна. Під час показу було презентовано парфум від концерну «Воронін» — перший український дизайнерський аромат, виготовлений французькою компанією Expressions Parfummees. Спочатку було виготовлено більше 100 варіантів композицій, серед яких було обрано той, який найбільше відповідає чоловічому образу від «Voronin». Колекція одягу, яка вже є традиційною для цього дизайнера, була презентована у супроводі танців і акробатичних номерів, побудована на світлих, свіжих кольорах — білий, жовтий, зелений, персиковий, блідорожевий, бузковий, «літніх» натуральних тканинах і класичному крої.

Майже всі торгові марки, представлені на «Трейд Марк Дефіле» мають свою вузьку спеціалізацію. Так, «Ант» працює з хутром, «Юнона» — створює вечірні сукні, «KahianiT» традиційно займається весільною модою. «Maria Collection» спеціалізується на трикотажі. Давній учасник показів промислової моди, торгова марка «Maria Collection» представила колекцію пронизану духом 50—60-х років. Натуральні прядиво і тканини заховані у вироби з високою талією і об’ємними рукавами — складного крою.

Почесну місію відкриття триденних показів здійснила торгова марка «Юнона», презентуючи колекцію «Eclipse», створену дизайнером Іриною Черняк. Присутніх на шоу глядачів організатори показу вражали за допомогою спецефектів, світла, музики і «Міс Україна-2007» Лікою Роман «на закуску». Сама колекція витримана в межах чорного, білого й сріблястого кольорів. Сукні з ексклюзивних тканин — від довгих, бальних до ультракоротеньких — оздоблені глибокими вирізами, високими розрізами і блиском. Як і годиться вечірнім сукням, доповнені вони лакованим взуттям і високими велюровими рукавичками. Відійшовши від традицій, торгова марка «KahianiT» також представили не тільки весільні, а і коктейльні та вечірні сукні. Мереживо, багато атласу, тафти, органзи; з декору — бісер і стрази. Нестандартного крою весільні сукні доповнилися ще й непростою кольоровою гамою — персиковим і оливковим кольорами.

Маша ТОМАК, фото Руслана КАНЮКИ, «День»
Газета: 
Рубрика: