Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Комфорт під «трьома зірками»

Країні потрібні не тільки дорогі, а й доступні за ціною та добротні готелі
17 листопада, 2007 - 00:00

Однією з причин того, чому в Україні так повільно розвивається сектор туристичного бізнесу, є слабка інфраструктура. Зокрема, дуже не вистачає сучасних готелів. А в тих, які є і працюють, недостатній для вимогливого західного туриста комфорт, невисокий рівень обслуговування. Тож український оператор тризіркових готелів під брендом «7 Днів» — Clubhous Group — оголосив про намір відкрити до кінця 2012 року 20 готелів у головних регіональних та курортних центрах країни.

Відповідно до його планів, до кінця 2009 року стануть до ладу дев’ять об’єктів, а до 2012 року — решта. За словами голови спостережної ради Clubhous Group Ігоря Баленка, у найближчих планах побудувати по два готелі у Києві, Львові та Трускавці та один у Криму з кількістю номерів від ста до трьохсот.

Та для такої масштабної програми потрібні кошти. За ними затримки не буде. Для початку Clubhous Group розмістила 16,4% своїх акцій серед іноземних інвесторів. В результаті компанія залучила $32,9 мільйона. Надалі компанія також розвиватиме свої потужності зa допомогою практики так званого боргового фінансування. Вже за рік вона має намір випустити бонди.

За словами управляючого директора компанії Dragon Capital (вона здійснювала розміщенням акцій) Томаша Фіала, акційний пакет конвертувався у глобальні депозитарні розписки з лістингом на Франкфуртській фондовій біржі. Це, за його словами, забезпечило додаткову ліквідність паперів для інвесторів. Новими власниками проданого пакета стали сім інвестфондів з Європи та США.

Розповідаючи про особливості «тризіркового» ставлення до клієнтів по-українські, Баленко повідомив: компанія має намір витратити на один номер до $60 тисяч. Реальна вартість залежатиме від привабливості курортних об’єктів. Так, у кращих курортних зонах кімнати обладнуватимуться додатковими зручностями.

При цьому слід відзначити, що середньоринкова вартість тризіркового номера в Європі становить $48 тисяч. Але така різниця у витратах на обладнання, як вважають експерти, не зробить інвестиції збитковими. Адже вартість проживання в такому номері становитиме від $40 до $100 за добу. Бізнесмени вважають такі тарифи цілком прийнятними. А практична відсутність в Україні готелів середнього рівня тільки сприятиме наповнюваності. Тож за відсутності конкуренції навіть і тризіркові готелі стають надзвичайно вигідною інвестицією. І, зважаючи на те, що 84% готельного фонду країни побудовано й обладнано ще за радянських часів, стають зрозумілими активні зусилля Clubhous Group у цьому напрямі. Порушити непогану фінансову ідилію може хіба що серйозний конкурент. На думку Баленка, ним може стати тільки іноземний оператор, який прийде з відпрацьованою концепцією.

Нарощувати готельні потужності заважають труднощі із земельними ділянками для новобудов. «На первинному ринку землі, який регулюється місцевими органами, вільних площ для забудови вже майже немає, до того ж розмовляти з владою фактично неможливо... Тому землю доводиться брати в основному на вторинному ринку»,— говорить Баленко.

Наталія БІЛОУСОВА, «День»
Газета: 
Рубрика: