Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

ЩОДЕННИК

9 жовтня, 2007 - 00:00

9 жовтня

Білорусь — єдина країна на світі, де було заарештовано театральну трупу разом із глядачами. Офіційні білоруські театри важко йдуть на контакти й спільні проекти з європейськими режисерами, але у Мінську є андеґрандові колективи, відкриті до співпраці. Французький режисер Крістіан Бенедетті поставив у «Вільному театрі» Ніколая Халєзіна виставу за п'єсою Едварда Бонда «Одинадцять сорочок». Вистава відбувалася у приватному будинку в центрі Мінська, куди набилося близько п'ятидесяти осіб, переважно іноземці та білоруська богема, серед яких жінки і діти. Щойно актори продекламували перший уривок, як до будинку увірвалися омонівці, всіх заарештували і порозвозили по міліційних розподільниках. Виявилося, що до міліції надійшов анонімний дзвінок, хтось казав, що чув у будинку постріли. Через декілька годин почали відпускати іноземців, дітей, останнім звільнили режисера. У цієї історії, як мінімум, два різні наслідки — хороший і поганий. Погано, що посольство Білорусі у Голандії відмовило у видачі віз заарештованим акторам, які планували взяти участь у міжнародному освітньому проекті. А добре те, що білоруська міліція зіграла у «Вільному театрі» Ніколая Халєзіна головну роль і зробила йому чудову рекламу.

Інна ЗАВГОРОДНЯ, Берлін
Газета: