Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Повноприводний тест-драйв

У Кременчуку почали збирати китайські автомобілі
28 серпня, 2007 - 00:00
КЕРІВНИК МІЖНАРОДНОГО ВІДДІЛУ КОМПАНІЇ GREAT WALL MOTOR CO. LTD СІН ВЕНЛІН ЕКЗАМЕНУЄ СКЛАДЕНИЙ В УКРАЇНІ КИТАЙСЬКИЙ ПОЗАШЛЯХОВИК / ФОТО АВТОРА

На Кременчуцькому автоскладальному заводі запустили першу в Україні лінію з виготовлення китайських автомобілів Great Wall. Тут вже складено 48 авто. Great Wall Motor Co. Ltd — найбільше в Китаї недержавне підприємство з виробництва автомобілів, яке планує широку експансію на Захід. Своєрідним «плацдармом» на цьому шляху стає Україна. «Близько року тому ми почали працювати над цим проектом, на заводі була випущена дослідна партія (близько 100 авто), яка пройшла відповідні випробування», — відзначає директор «Атлант — М Китайські автомобілі» (партнер холдингу Great Wall) Дмитро Барановський.

На виробничих потужностях українського заводу будуть складати три моделі цієї марки: повноприводні позашляховики Hover і Safe, а також повноприводний пікап Wingle. До кінця цього року планується зібрати близько 700 таких автомобілів. А в планах компанії-імпортера китайських Great Wall — реалізувати за цей самий час понад 800 авто через власну дилерську мережу. Утім, поки що всі зібрані моделі реалізовуватимуться лише в Україні. «Щодо того, чи будуть дані автомобілі постачатися на інші ринки, то на сьогоднішній день таке завдання поки що не стоїть. Чесно кажучи, хотілося б задовольнити попит в Україні. Коли ми цієї мети досягнемо, будемо думати про подальше...», — коментує Дмитро Барановський.

Як запевнили українських журналістів гості з Китаю, для них український ринок досить привабливий. Представники Great Wall, натомість, стверджують, що їхнє авто — ідеальна пропорція ціни й якості. Найдешевший із зібраних в Україні позашляховиків коштуватиме близько 20 тисяч доларів.

Журналістам запропонували провести тест-драйв, щоб власноруч пересвідчитися в можливостях авто. Декого з них Great Wall не витримав — жінка за кермом, наприклад, виявилась для «китайця» фатальною — вона посадовила його на днище...

Тим часом журналістів цікавило, чому підприємці з Піднебесної обрали саме КрАСЗ? Відповідь була такою: «Завод має достатній досвід складання китайських автомобілів, у тому числі й позашляховиків...» Сьогодні потужності трьох цехів КрАСЗ дозволяють збирати до 40 тисяч автомобілів на рік. Окрім цієї новинки там збирають також російські ВАЗи, корейські SsangYong, китайські Geely і Faw.

Утім, на жаль, гості з Китаю поки що не надто поспішають інвестувати в Україну. За словами керівника міжнародного відділу компанії Great Wall Motor Co. Ltd Сін Венліна, основні капіталовкладення здійснюються в Китай, де цьогоріч відкривається завод цієї компанії з виробництва легкових авто, куди інвестували 2,8 мільярда юанів. А щодо майбутніх інвестицій в українські заводи: «Чесно зізнаюсь, на даний момент немає ніяких планів на предмет інвестицій. Але ми будемо дивитись по ходу справи: якщо буде необхідність — може й будуть», — обіцяє Венлін.

Олексій САВИЦЬКИЙ, «День»
Газета: 
Рубрика: