Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Карта майбутнього для бізнесу

Її малювали методом мозкового штурму
14 серпня, 2007 - 00:00

Тема соціальної відповідальності бізнесу набуває нових нюансів. Зокрема, компанія «Київстар» зробила у цю справу свій внесок, здійснивши програму «Спілкування заради майбутнього». Йшлося у ній про стратегію розвитку суспільства, а також про те, яким бути українському бізнесу. Обговорення відбувалося у форматі «мозкового штурму» (в усякому разі саме на такий підхід організатори орієнтували тренінги-семінари в рамках програми). Успішним бізнесменам та просто відомим людям було запропоновано кілька запитань. В чому полягає роль бізнесу у формуванні кращого майбутнього? Що стимулює бізнес виконувати цю роль? А, головне, «штурмовики» мали запропонувати три конкретні кроки для формування бажаного майбутнього.

Найкращим продуктом спільної думки було визнано одну з складових соціальної відповідальності бізнесу: посилення роботи з персоналом, особливо з молоддю, виховання в неї високих професійних і моральних якостей, забезпечення її соціальних потреб. Учасники штурму намагалися намалювати певний ідеальний портрет бізнесу майбутнього і того суспільного середовища, яке б мало сприяти його визріванню. Йшлося про доброчинність, піклування про людей та природу, про забезпечення високої якості товарів та послуг, про доступні ціни на них...

Телеведучий Юрій Макаров, окрім того, зробив наголос на необхідності пропагандувати, прищеплювати українським громадянам позитивне ставлення до бізнесу. Втім, він також відзначав, що не надто приязне ставлення наших простих людей до бізнесу є саме його проблемою. На думку Макарова, вона полягає у так званому фетишизмі вітчизняних підприємців, які часом витрачають на дорогі ексклюзивні авто, одяг тощо ледве не останні гроші, і все — заради статусу та слави, а вірніше марнослав’я... «Я знаю людей за кордоном, які значно багатші, але вони їздять на Пежо й абсолютно не переймаються цим...», — вказує Макаров. На його думку, в України великий потенціал, але держава повинна створювати належні умови для бізнесу, а бізнес, у свою чергу, робити довогострокові інвестиції в розвиток України.

Спеціаліст зі зв’язків з громадськістю представництва ООН в Україні Олександра Афанасьєва та керівник відділу реклами та ПР компанії «Брокард Україна» Вікторія Волкова, котрі сиділи за одним столом з «Днем», здебільшого переймалися саме якісно новою соціальною відповідальністю бізнесу. Вони при обговоренні запально наголошували на необхідності дотримуватися найвищих стандартів якості роботи, поліпшувати соціальні пакети для працівників. Усе це, на їхню думку, бізнес зобов’язаний робити. Але при цьому вони також наполягали на необхідності створити в країні чітку нормативно- правову базу, спрямовану, зокрема, на захист прав людини та навколишнього середовища. Але йшлося не про те, щоб підприємці фактично перебрали на себе частину обов’язків держави. На думку молодих менеджерів, бізнес повинен займати активнішу громадянську позицію і вимагати ефективнішого використання публічних фінансів шляхом розробки необхідного суспільству законодавства. Адже внесок підприємців у формування бюджетів та фондів усіх рівнів в нашій державі важко переоцінити.

Паралельно з програмою за участі Київського міжнародного інституту соціології проводилося також соціологічне опитування: «Яким ви бачите своє майбутнє?». Воно мало на меті визначити характерні світоглядні особливості, притаманні нашому суспільству, та окреслити тенденції й напрями його руху вперед. Підсумки цього дослідження буде підбито 20 серпня на одному з українських телеканалів, де соціологи презентуватимуть так звану карту майбутнього українців.

Тим часом в кулуарах «штурму» говорили не про майбуття, а про сьогодення. Згадували й про «Київстар» та про реальний рівень соціальної відповідальності його головних акціонерів, які самі себе загнали в глухий кут, поставивши таким чином під загрозу діяльність компанії.

Олексій САВИЦЬКИЙ, «День»
Газета: 
Рубрика: