Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Акцію «штраф» відкладено...

Правила гри в «автогражданку» зміняться. Як? Поки невідомо
2 серпня, 2007 - 00:00
АВТО ВЛЕТIЛО У ВIКНО ОСЕЛI / ФОТО IГОРЯ СЄРОВА

З учорашнього дня страхування цивільної відповідальності автовласників в Україні мало б стати обов’язковим, а водіїв, які не придбали відповідних документів, мали б штрафувати... Однак напередодні дату введення відповідних покарань чомусь перенесли. Тепер за відсутність страховки обіцяють штрафувати після Нового 2008 року. Хоча спершу санкції мали б діяти ще з березня 2007-го...

Тож кому це вигідно? Страховиків в цьому годі й підозрювати, бо штрафи в даному разі працювали б саме на них: водії охочіше б їх купували (приблизна вартість сертифікатів, за інформацією страховиків, 200—300 гривень). Що ж до даїшників, то хоча для них це — зайва робота, запідозріти їх у лобіюванні цієї відстрочки досить важко.

Тим часом, як стверджує начальник відділу профілактики управління ДАІ м. Києва Євген Кравець, 25% водіїв уже придбали поліси так званої автогражданки. І що їм тепер робити, якщо вони «застрахувалися» лише від обіцяного штрафування? Комерційний директор страхової компанії «Універсальна» Ірина Штих на прес-конференції з цього питання, радячи не розривати договір зі страховими компаніями, неохоче констатує, що ті, хто купив поліси «уже й так в чомусь програли». Як зазначила Штих, компанії в цій ситуації все одно не залишаться в мінусі.

При цьому вона спростовує навіть саме існування прямих прибутків від страхування. «Як на Заході, так і в Україні прибуток саме в страхуванні — це, насправді, збитки. А справжні прибутки страхові компанії отримують від інвестування своїх активів...», — зазначає вона.

Та президент експертної компанії «Укравтоекспорт-Холдинг» Олег Голубенко впевнений, що саме даний вид страхування є «локомотивом» інших видів, тобто він страховим компаніям має бути вигідний. Адже це, на його думку, в першу чергу формує страхову культуру суспільства... «Громадянин ЄС не сяде за кермо незастрахованого авто!» — рекламує страхову культуру Європи Голубенко.

Про необхідність підвищувати рівень страхової культури говорила й Штих, стверджуючи, що задля цього страхові компанії й проводять агітаційну роботу. Та судячи з того, що нині застрахувались лише 25% водіїв, великої довіри до страховиків у суспільстві немає...

А тим часом, оскільки в Україні автомобілів стає все більше, то й кількість ДТП зростає. Причому, як свідчать даїшники, ще вищими темпами. Наприклад, на трасі Київ—Одеса, яку міністр транспорту та зв’язку Микола Рудьковський нещодавно називав взірцевою для всієї України й дуже безпечною, щодня відбуваються серйозні ДТП, гинуть люди. «Загалом же по Україні щодня гине до 20 чоловік...», — повідомляє невтішну статистику Голубенко. А на деяких відрізках доріг, які не без підстав вважаються аварійно небезпечними, виникають справжні меморіали в пам’ять загиблих...

Працівники ДАІ стверджують, що в усіх ДТП винні виключно водії — бо не дотримуються правил дорожнього руху. «У Німеччині загиблих у ДТП на 20% менше ніж у нас», — знову ставить за приклад Європу Голубенко. — Та там і штрафи солідніші...». «А в нас же середній штраф — вісім гривень, максимальний — шістнадцять. І лише чверть протоколів реалізують. Та нам протоколи коштують дорожче за штрафи!» — бідкається Кравець. За його словами, ситуацію на дорогах можна виправити тільки шляхом суворих штрафних санкцій та агітації. «А поки що співробітники ДАІ — звичайні статисти на дорогах...», — зітхає даїшник. Та чи можна запідозріти його в тому, що додаткова підстава для штрафів, яка з’явиться післі Нового року, його надихає? Більше того, Кравець стверджує, що окрім талону про техогляд на склі авто не повинно бути нічого. «Щодо стікерів у законі нічого не прописано!» — зазначає він, стверджуючи, що працівники ДАІ мають право зупиняти авто і перевіряти наявність полісу лише при порушенні правил або при ДТП, а також при реєстрації авто та проходженні техогляду.

Тож і ми не можемо порадити водіям, чи клеїти їм той стікер на лобове скло. Невідомо також, який штраф платитимуть вони за відсутність страховки... Хто знає, може, «судний день» для незастрахованих автомобілістів знову перенесуть?

Олексій САВИЦЬКИЙ, «День»
Газета: 
Рубрика: