«Наша Україна» та «Народна с0амооборона» (НСНУ) випередили БЮТ у передвиборчих перегонах. Водночас квартет лідерів, які напевне потраплять до парламенту, залишається незмінним. Також зростає увага виборців до політичної реклами. Такі головні результати чергового експрес-опитування, проведеного компанією «ФОМ — Україна».
На прес-конференції, присвяченій результатам дослідження генеральний директор компанії «ФОМ — Україна» Олександр Бухалов особливо підкреслив, що вперше за літні місяці НСНУ та «Самооборона» випереджає БЮТ. Наразі їхні рейтинги — 15,1% та 14% голосів виборців відповідно. Водночас, найбільшу кількість голосів виборців здобула б Партія регіонів — 30,2%. Потрапляє до парламенту також КПУ з 5% голосів. Порівнюючи результати опитувань можна помітити, що рейтинг БЮТ поступово зменшується, а НСНУ та «Самооборони» — збільшується. Водночас кількість виборців, що віддали б свої голоси за ПР та КПУ, залишається більш-менш стабільним. Так само незмінно знижується рейтинг СПУ — наразі він становить 1,1% порівняно з 1,7% в червні. На 1% зріс рейтинг блоку Литвина — зараз він становить 2,4%.
Якби вибори відбулися 29 липня, то ПР отримала б найбільшу кількість місць у парламенті — 210. НСНУ плюс «Самооборона» та БЮТ отримали б 105 і 100 місць відповідно. Найменше мандатів мали б комуністи — 35. Таким чином, у новому парламенті теперішня коаліція отримала б у сумі 245 місць, а опозиція — 205.
Дещо зросла і кількість виборців, які напевно віддадуть свій голос за певну політичну силу — 81,3% проти 79,7% у червні. Водночас майже 30% електорату ще не визначились, чи будуть голосувати і за яку саме партію або блок голосуватимуть. У принципі, це дає надії політичним силам, які наразі не потрапляють до ВР — СПУ та Блоку Литвина.
Якби президентські вибори відбулися минулої неділі, то Віктор Янукович міг би святкувати перемогу з 28,8% голосів. Майже на 10% менше отримав би Віктор Ющенко — 18,9%. Лише 10,8% виборців підтримали б Юлію Тимошенко.
У царині політичної реклами також відбулися досить значні зміни. Так, наприклад, увага до реклами блоку Литвина збільшилась у 22 рази. В останню декаду місяця звернули увагу на рекламу цього блоку 23% респондентів порівняно з 1% на початку місяця. Найбільше ж запам’яталась виборцям реклама БЮТ та ПР — 46,6% та 46,3% відповідно. НСНУ та «Самооборона» дещо відстають від своїх конкурентів, 38% респондентів відповіли, що звернули увагу саме на рекламу цього блоку.
Попри те, що рейтинг БЮТ падає, реклама цього Блоку найбільше сподобалася електорату. Найкращою саме цю рекламу визнали 46,6% виборців. Окрім цього у списку «рекламних лідерів» — Партія регіонів, «Наша Україна» разом із «Самообороною» та блок Литвина — 46,3%, 38% та 22,8% відповідно.