Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Незатребувана Україна

Вітчизняному туризму обіцяють прорив
14 березня, 2007 - 00:00
«ЗЕЛЕНИЙ» (СІЛЬСЬКИЙ) ТУРИЗМ — ОДИН ІЗ САМИХ ПЕРСПЕКТИВНИХ НАПРЯМКІВ, АЛЕ — ЗА УМОВИ ПІЛЬГОВОГО КРЕДИТУВАННЯ ЦЬОГО БІЗНЕСУ / ФОТО МИКОЛИ ТИНКАЛЮКА, Львiв

Розвиток туристичної галузі у нас потроху, з труднощами, іноді ледь помітно, але набирає обертів. Представники Міністерства культури та туризму переконані, що цей рік стане для України туристичної проривом, в порівнянні з двома минулими роками, коли на розвиток цієї галузі не виділялися кошти. Нині ж на розбудову внутрішньої туристичної інфраструктури Міністерству культури та туризму України виділили 20 мільйонів гривень. На ці гроші планується зробити якісну рекламу цієї галузі та профінансувати кілька культурно-туристичних проектів.

Також за підтримки цього відомства та київської влади, компанії «Прем’єр Експо» (Україна) та ІТЕ Group Plc (Велика Британія) наприкінці березня проведуть в столиці ХIII Міжнародну спеціалізовану виставку «Україна — Подорожі та туризм 2007». Її вже назвали найбільшою туристичною подією в Україні, а візьме в ній участь понад 60 країн. Нашу державу представлятиме окремий стенд із туристичними пропозиціями з усіх регіонів. За словами організаторів, в порівнянні з минулими роками, приріст вітчизняних пропозицій від тих, хто пропонує на такій виставці активний туризм, зріс на 20%. Найбільше пропозицій традиційно надійшло з Криму, Карпатського регіону, спа-курортів Сумщини. Новинкою цього року стане експозиція «Діловий туризм», потенціальними клієнтами якого мають стати закордонні представники бізнесу. Проте, на думку директора компанії «Прем’єр Експо» Олександра Перова, наразі у нас цей бізнес — у зародковому стані.

«Туризм є дуже багатогранний. Він щільно перетинається з культурою і це обов’язково слід враховувати бізнесменам від туристичної галузі, аби надати відпочинку людей якості та змісту, — вважає голова Національної громадської ради з питань курортів і туризму України, радник міністра культури та туризму, віце-президент Асоціації спортивного туризму Євген Самарцев. — Приміром, будуючи готель для туристів, слід пам’ятати про музеї, замки, історичні садиби в даному регіоні і сприяти їхнiй реставрації та ремонту. Цього року ми запланували системну підтримку декількох культурно-туристичних проектів. Один з них — відтворення історичної садиби кінця ХIХ — початку ХХ століття в Копилові, що по Житомирській трасі».

Що стосується сільського («зеленого») туризму, то, за словами радника міністра культури, нині в Україні готові приймати відвідувачів понад 800 садиб. Міністерство обіцяє почати спільну роботу з Асоціацією спортивного туризму по створенню маршрутів для пішоходів та велосипедистів, підвищення якості послуг сільського туризму. Також фахівці наголошують на особливій необхідності прийняття закону про пільгове кредитування цього бізнесу. Наразі він доопрацьовується і найближчим часом буде поданий для розгляду.

«Збудувати готель в Україні важко, як і створити будь-який інший бізнес, — вважає генеральний директор Національної туристичної асоціації України Віктор Безверхий. — Створення якісного продукту вимагає дорогих кредитів, також у нас є серйозна проблема з підготовкою кадрів. А найголовніше ми намагатимемося пролобіювати питання про зменшення ПДВ для туристичної галузі. В усій Європі є два рівні ПДВ: загальне — близько 20% і спеціальне — 5 — 10% для готелів і туристичної галузі. Зараз ми готуємо пропозиції до профільного парламентського комітету».

Власне з великим податковим тиском на цей бізнес, фахівці пов’язують й ціни на вітчизняних курортах Чорного моря, які подекуди є вищими за якісніші послуги Туреччини. Прозаїчна причина — підвищити рентабельність свого готелю за максимально короткий термін — заставляє представників туристичної галузі пропонувати дорогі послуги. Олександр Перов називає це «процесом еволюції» — коли ціни на послуги спочатку не відповідають якості, але з часом або рівень обслуговування зростає, або бізнесмен банкротує.

Як розповів Євген Самарцев, напередодні літнього сезону його асоціація разом iз міністерством культури працюють над стратегічним планом розвитку туристичної галузі. Крім згаданих законодавчих ініціатив, у ньому велику роль відведено пропагуванню культурного потенціалу Карпатського краю, Криму, всієї України. Обіцяють, якщо ця програма буде втілена в життя то, принаймні, відповідь на питання — де провести два вихідних дні, знаходитиметься легко.

Оксана МИКОЛЮК, «День»
Газета: 
Рубрика: