Дивна політика
Так зміняться чи ні залізничні тарифи?
Вартість перевезення пасажирів, багажу і вантажів залізничним транспортом у внутрішньому сполученні подорожчає порівняно з нинішньою на 5% з 1 березня, на 10% — з 1 травня, на 15% — з 1 липня, на 20% — з 1 вересня і на 25% — з 1 листопада 2007 року. Про це йдеться в наказі Мінтрансзв’язку від 27 січня, який був того самого дня зареєстрований в Міністерстві юстиції.
«Установити, що в період з 1 лютого до 28 лютого 2007 року застосовуються тарифи, які діють за станом на 31 січня 2007 року», — робить невелику знижку пасажирам і вантажовідправникам цей документ.
Нагадаємо, що у квітні 2006 року Міністерство транспорту і зв’язку вирішило підвищити тарифи на пасажирські залізничні перевезення на 10% з 1 січня, а потім ще двічі на 10% — відповідно з 1 квітня і 1 липня 2007 року. Передбачалося, що загалом з 1 липня 2007 року тариф на внутрішні пасажирські залізничні перевезення порівняно з кінцем 2006 року зросте на 33%. Однак уряд наприкінці 2006 року доручив Міністерству транспорту і зв’язку відмінити це підвищення цін, що міністерство і зробило, перенісши початок бажаного нововведення на 1 лютого.
Згодом Міністерство заявило, що в цей період підвищення тарифів також не буде (!?). Але ж відомо, що накази міністерств набирають чинності через 10 днів після реєстрації в Мін’юсті.
Проте, як повідомляє Інтерфакс Україна, голова прес- служби міністерства Вікторія Бутенко в середу заявила агентству, що подорожчання квитків з 1 лютого не буде. За її словами, найближчим часом Мінтрансзв’язку дасть відповідне роз’яснення, а на наступному тижні проведе прес-конференцію з цього питання.
«Зміїний» офшор
Мінтранс шукає джерела нових доходів
Міністр транспорту і зв’язку Микола Рудьковський вже цього літа обіцяє змусити моряків, що плавають (а по їхньому — ходять) на іноземних суднах, платити податки в Україні... Навіть дивно, що Мінфін проти таких дій. Як варіант виходу з заплутаної ситуації, за словами Рудьковського, пропонується створити вільну економічну зону на острові Зміїний, де моряки матимуть змогу все оформити законно. Щоправда, міністр не уточнив, як саме розв’язуватиметься питання з подвійним оподаткуванням (йдеться про країни, з якими не підписано відповідну угоду).
Поки ж Мінфін не сприймає план податкової атаки на українських моряків (йдеться про більшість з них — 80%, адже Україна за роки незалежності практично позбулася власного торговельного флоту), міністерство займатиметься узагальненням світового досвіду з цього питання та шукатиме найоптимальніші варіанти, щоб забезпечити соціальне партнерство в галузі. Необхідну методичну допомогу в цьому готовий надати генеральний секретар Міжнародної федерації транспортників Девід Кокрофт, який спеціально приїхав в Україну, щоб детально ознайомитися з ситуацією. Очолювана ним організація об’єднує більше 600 національних профспілок транспортників iз 142 країн світу.
«Дуже добре, що при вирішенні такого важливого питання український уряд звернувся за порадою до профспілок. Це вже свідчить про певний рівень»,— наголосив Кокрофт у своєму виступі.
Водночас з оподаткуванням моряків, міністерство заклопотане й тим, щоб вони працювали на суднах, які ходять під українським прапором. Таким чином, за словами міністра, можна уникнути багатьох митних негараздів, які можуть виникати при поверненні моряків додому та в разі невиплати зарплати. Але такий підхід більше нагадує фантастику. Бо хто змусить іноземних роботодавців змінити власний національний прапор через чиюсь там забаганку? А може, Мінтранс має намір розпочати грандіозну програму реанімації українського флоту? На жаль, щодо цього інформації не надходило... У черговий раз йшлося лише про розкрадання. Єдине, про що міг доповісти міністр, це про спільні зусилля Мінтрансу та СБУ, завдяки яким вдалося припинити руйнування ще й Дунайського пароплавства. Рудьковський сподівається, що завдяки цьому за 5—7 років вдасться відновити морський флот України, хоча це потребуватиме не просто часу, а ще й значних коштів.
Викриваючи морські корупційні схеми, міністр натякнув і на непрозорість процесів, що відбуваються навколо «Укртелекому». На його думку, ця компанія може бути прибутковою і мати хороші перспективи. Потрібно лише налагодити систему управління і не допустити затвердження пропонованого нинішнім керівництвом компанії збиткового (500 млн. грн.) фінансового плану на 2007 рік. Головні перспективи «Укртелекому» Рудьковський вбачає у реалізації проекту з розвитку оптоволоконних ліній зв’язку, які можуть, згідно зi світовим досвідом, забезпечувати хороший дохід. А якщо зараз продати компанію, то державна казна, на думку міністра, недоотримає і половини реальних коштів від вартості підприємства.