Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Коротко / НОВИНИ КОМПАНIЙ

7 листопада, 2006 - 00:00

Борги за газ знову зростають

З початку опалювального сезону (15 жовтня) підприємства комунальної теплоенергетики (ТКЕ) заборгували за спожитий природний газ майже 57 мільйонів гривень. Як повідомляє ДК «Газ України», значно погіршили рівень розрахунків у Дніпропетровській (за рік — 68%, з початку опалювального сезону — 58%), Донецькій (59% і 40%), Херсонській (61% і 27%), Одеськоій (91% і 41%), Львівській (83% і 49%) областях.

Найгіршими платниками за природний газ є 80 підприємств ТКЕ з різних областей України (рівень розрахунків за газ з початку 2006 року не перевищує 70%). Серед них «Харківські теплові мережі», «Криворізька теплоцентраль», «Криворіжтепломережа», «Донецьктепломережа», «Донецьктеплокомуненерго», «Дніпропетровські теплові мережі», «Павлоградтеплоенерго», «Дніпродзержинська» ТЕЦ, «Краматорська ТЕЦ», ТЕЦ-3 (м. Харків), «Лубнитеплоенерго», «Артемівськтепломережа». Станом на 3 листопада заборгованість цих 80 підприємств за газ, спожитий у 2006 році, склала 315 мільйонів гривень.

Загальний рівень заборгованості підприємств ТКЕ за 2006 рік на кінець жовтня становить 456 мільйонів гривень, рівень розрахунків — 74%.

«Укрзалізниця» купує вагони. У лізинг і на тендері

Вперше за свою історію «Укрзалізниця» при придбанні рухомого складу застосувала нову форму фінансування — лізинг. Відкриті торги з вибору лізингової компанії були оголошені на Донецькій і Придніпровській залізницях. Мета — якнайдешевше купити 5 тисяч напіввагонів із модернізованим візком, з яких тисяча — нового покоління. Конкурсну документацію у залізниць придбали шість лізингових компаній, однак у торгах взяли участь тільки три. За словами заступника генерального директора «Укрзалізниці» Миколи Сергієнка, проведення відкритих торгів виявило низку серйозних причин, які заважали динамічному оновленню парку вантажних вагонів в Україні. Як виявилося, українські вагонобудівні підприємства не можуть задовольнити замовлення на 5 тисяч вагонів, оскільки вже мають замовлення, що надійшли з-за кордону. Окрім того, вже під час конкурсу вітчизняні підприємства миттєво підняли вартість напіввагонів. Як наслідок, конкурс виявився невдалим. Вагонобудівники змогли гарантувати випуск тільки половини кількості напіввагонів, потрібних «Укрзалізниці», яка відчуває у них великий дефіцит і прогнозує подальше загострення ситуації через динамічне зростання обсягів промислової продукції. Та все ж цього місяця «Укрзалізниця» оголошує тендер з вибору лізингової компанії на придбання першої партії напіввагонів (5 тис.) за планом 2007 року. А наступного року залізниці України планують придбати щонайменше 10 тисяч вагонів.

Однак залізничні проблеми можуть свідчити про те, що наступного року українська економіка готується зробити значний стрибок.

Якщо міська влада працює добре, то мешканці не повинні б хворіти на туберкульоз?

Агентство «Кредит-Рейтинг» (Київ) підтвердило довгостроковий кредитний рейтинг, наданий у квітні місту Комсомольську на Полтавщині. За повідомленням агентства, рейтинг ua-А відображає високу здатність міcцевої влади виконати свої боргові зобов'язання в умовах українського фінансового ринку.

Згідно з даними статистики, Комсомольськ (заснований 1960 року, нині там мешкають 50 тисяч чоловік), з фінансової точки зору дійсно може вважатися цілком самодостатнім містом. Доходну частину його бюджету за перше півріччя виконано на 100,8%, середня зарплата досягла 1278 гривень (по Україні — 967 гривень), заборгованості за виплатою зарплати не існує, рівень безробіття знизився до 0,26%. За обсягом іноземних інвестицій та реалізації промислової продукції на одного мешканця Комсомольськ обійшов інші міста України більш ніж у чотири рази. Місто будувалося як супутник Полтавського гірничо-збагачувального комбінату, який і зараз забезпечує 75% надходжень до його бюджету. Однак саме це підприємство призводить до незадовільного стану довкілля, мешканці міста хворіють на туберкульоз, повідомляє Євген БРИЖ, Полтава.

Руду треба не лише видобути, а й навантажити

Залізничний перегін між станціями «Концентрат» і «Рядова» завдовжки приблизно п'ять кілометрів, а також ще одну станцію для збільшення обсягів навантажуваної продукції ввів в експлуатацію «Північний гірничо-збагачувальний комбінат» спільно з управлінням Придніпровської залізниці за проектом науково-виробничого об'єднання «Трансавтоматика» (Дніпропетровськ). Перегін обладнаний пристроями сигналізації, централізації та блокування, а також зв'язку. Завдяки удосконаленню схеми перевантаження вдалося значно скоротити час простоїв і трудовитрати, а також знизити витрату дизпалива. «Будівництво другої станції примикання необхідне Північному ГЗК для забезпечення навантаження збільшеного обсягу випущеної продукції», — заявив народний депутат Олександр Вілкул, який ще недавно був почесним президентом цього підприємства (днями парламент скасував цей інститут в Україні).

Газета: 
Рубрика: