Ситуацію на будмайданчику, де буде станція метро «Виставковий центр», можна описати словосполученням «робоча атмосфера». Співробітники підприємства «Київметробуд» продовжують працювати. Так одразу й не скажеш, що підприємство призупинило всі роботи з будівництва метро на Куренівсько- Червоноармійській лінії від станції «Либідська». Але, як з’ясувалося, річ тут не в ентузіазмі. Метробудівникам доводиться постійно відкачувати з тунелю ґрунтові води. Інакше здійснена робота піде нанівець.
Головна причина «антракту» на будівництві — відсутність фінансування в київському міському бюджеті та держбюджеті країни. Хоча це радше наслідок... 7 липня Макарівський районний суд (Київська область) виніс ухвалу, згідно з якою ВАТ «Київметробуд» заборонено здійснювати будь-які дії за договором на будівництво Куренівсько-Червоноармійської лінії столичного метрополітену від станції «Либідська» до станції «Виставковий центр» (в напрямі житломасиву Теремки). Ухвала винесена для забезпечення позову одного з акціонерів ВАТ «Київметробуд», який оспорив процедуру закупівлі робіт зі споруді цієї ділянки метрополітену без проведення тендера. Начальник будівельно-монтажного управління №3 Юрій Кочегаров зазначив, що пуск ділянки від цих двох станцій запланований на 2008 рік, однак графік, що давав змогу вкластися в ці терміни, вже зірваний.
Головний інженер тунельного загону №4 Василь Глушак розповів «Дню», що тунельно-прохідницький комплекс німецької фірми «Вірт» (його в Києві використовують уперше) пройшов 172 кола (понад 200 метрів підземних робіт, що становить лише 5% від загального об’єму). Навіть ця невелика ділянки, яка вже стала схожою на звичайний тунель метро, далася робітникам нелегко. Тут старі заплутані комунікації, неміцні водоємні ґрунти. А тепер метробудівники «відпочивають». «У нас люди відправлені у відпустку за свій рахунок без збереження заробітної плати, — скаржиться Глушак. — Залишилося десять осіб, щоб підтримувати цей комплекс у робочому стані».
Але начальник СМУ-3 дав зрозуміти, що зупинка робіт може призвести до непередбачуваних результатів. Збитки від цього, на думку Кочегарова, «підрахувати неможливо». «Роботи треба проводити перманентно, кожну годину, підтримуючи зроблений тунель у належному стані», — пояснив він.
Із приводу того, які шанси робітників отримати свою заробітну плату та взагалі не залишитися без роботи, Глушак зазначив, що, як йому відомо, гроші виділятимуться після того, як розберуться з роботами, які виконує «Метробуд». Те, що підприємство вже побудувало, обійшлося в 20 мільйонів гривень. Щоб відновити роботи та завершити їх, знадобиться ще приблизно сто мільйонів.