Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Гламур по-азіатськи

4 травня, 2006 - 00:00

Прагнучи вибілити шкіру, жінки ризикують позбавитися краси.

В Азії дедалі більше жінок стають жертвами агресивної пропаганди світлої шкіри, яка видається за еталон краси та здоров’я. Парфумерна індустрія експлуатує образ білошкірої красуні протягом останніх десяти років. Прагнучи відповідати йому, азіатки скуповують спеціальні креми, ризикуючи назавжди зіпсувати свою зовнішність. Саме це сталося з Паньєю Бунчун, дівчиною з містечка Макхам Кху на південному сході Таїланду. Крем, який вона наносила на обличчя та шию, повинен був перетворити її на білошкіру красуню. Але нелегально зроблена суміш, куплена в місцевому магазинчику, перетворила її шкіру на потворну, смугасту і рябу біло-рожевого та темно-коричневого кольору. Медики говорять, можливо, це назавжди. Менеджер ресторану, де працювала Бунчун, просто сказав їй, що її звільнено. Коли вона йде вулицею, на неї вирячуються у всі очі, а діти кричать: «Привид!».

Випадок Паньї не поодинокий. За даними дослідження, проведеного маркетинговою компанією Synovate, зараз активно користуються кремами для освітлення шкіри в Гонконгу, Малайзії, на Філіппінах, у Південній Кореї та на Тайвані, пише NEWSru.com з посиланням на International Herald Tribune (повний текст на сайті Inopressa.ru). І хоч більшість кремів для відбілювання шкіри безпечні, лікарі, організації споживачів та урядові чиновники повідомляють про небезпечні наслідки тенденції «біле означає красиве»: замість, того щоб освітлювати окремі потемніння, жінки наносять сильнодіючі креми у великих і шкідливих пропорціях.

Жінки купують сонцезахисні креми як основу для офісного макіяжу — щоб не отримати засмагу дорогою на роботу. Ці креми — сучасний еквівалент величезних балдахінів, якими в минулому слуги вкривали своїх повелителів від сильного азіатського сонця.

Управління з питань харчових та лікарських товарів Таїланду опублікувало список із 70 відбілюючих кремів, що незаконно продаються в країні. Індонезійські чиновники виявили понад 50 заборонених косметичних засобів. Однак деякі сумніви є й з приводу легальних кремів. Деякі лікарі вказують, що гідрохінон, який дерматологи всього світу багато років виписують для усунення дефектів шкіри, може бути канцерогенним, особливо якщо його використовувати протягом тривалого часу у великих дозах. Було доведено, що гідрохінон, який також використовується у фотопроцесах, викликає лейкемію у мишей та інших тварин. У 2001 році ЄС заборонив використання цього інгредієнта в косметиці, однак він, як і раніше, широко використовується при виготовленні лікарських препаратів та нелегальних кремів у різних частинах світу, що розвивається. У США він продається без рецепта лише в 2-процентному розчині.

ЕТАЛОН БIЛОЇ ШКIРИ

Соціологи вже давно обговорюють, чому азіати, які розрізняються мовою, релігією та етнічною приналежністю, однаково глибоко впевнені в тому, що світла шкіра більш приваблива. Одне з пояснень, які найчастіше наводяться — світла шкіра асоціюється з багатством та високим рівнем освіти. Представники низьких соціальних верств, робочих та селян, зазнають впливу сонця і тому мають більш темний колір шкіри.

Інша теорія будується навколо хвиль завойовників iз більш світлою шкірою, монголів із Центральної Азії або колонізаторів із Європи, колір шкіри яких став стандартом привабливості. «Успіх засобів для освітлення шкіри означає, що західна концепція краси щодо кольору шкіри, нарешті, дійшла до нижчих класів», — говорить Ренді Девід, соціолог в Університеті Філіппін.

Нітхіваді Пучарейот, лікар шкірної клініки в Бангкоку, який займається поширенням засобів для освітлення шкіри, відзначає: «Кожна тайська дівчина думає, що, якщо у неї буде біла шкіра, до неї прийдуть гроші і чоловіки. Всі кінозірки мають білу шкіру, та всі хочуть виглядати як суперзірки».

РОЛЬ РЕКЛАМИ ТА КIНО

У вкоріненні думки про те, що біла шкіра більш красива, свою роль, звичайно, відіграють кіно та реклама. Великий успіх південнокорейських серіалів у регіоні зробив світлошкірих зірок емблемою азіатської краси.

Реклама продуктів для відбілювання шкіри представляє світлу шкіру як яскраву та здорову. Популярний бренд Olay, наприклад, продає крем під назвою white radiance («біле сяйво»). L’Oreal представляє продукти серії white perfect («біла досконалість»).

У дослідженні, проведеному в червні 2004 року Synovate, 64% респондентів із Гонконгу, Малайзії, Філіппін, Південної Кореї та Тайваню заявили, що зі світлою шкірою вони почуваються молодшими. Половина філіппінок, 45% жительок Гонконгу та 41% малайок повідомили, що користуються якимось продуктом для освітлення шкіри.

Звичайно, в Азії є ті, хто віддає перевагу засмаглій шкірі. У Японії є молоді дівчата, яких часто називають «сібуйські дівчата» — за назвою фешенебельного кварталу Токіо Сібуя, де вони люблять проводити час. Ці дівчата вже з десяток років регулярно відвідують солярії. Однак вони — «білі ворони» в японському суспільстві, та й у всій Азії. «Всі інші в Азії хочуть мати білу шкіру, — вказує Ліюнг Су, координатор відділу міжнародної моди в Vogue Nippon, японської версії журналу мод. — Люди можуть сказати тобі, коли ти повертаєшся з відпустки: «О, у тебе засмага!» Але це не обов’язково прозвучить як комплімент».

Газета: 
Рубрика: