Тарифи на внутрішньодержавні перевезення пасажирів треба підвищити в 2,9 разу з метою доведення перевезень хоч би до рівня нульової рентабельності. Про це повідомила прес-служба Державної адміністрації залізничного транспорту «Укрзалізниця». Згідно з її даними, пасажирські перевезення на залізничному транспорті України, як і раніше, залишаються збитковими. Знос рухомого складу в середньому становить 70%, і «старіння» вагонів випереджає оновлення. Тільки за 2000— 2005 роки на капітальний ремонт пасажирського рухомого складу було спрямовано понад 1,6 млрд. грн. «Ми робитимемо все можливе для пошуку механізмів і ресурсів, що дозволять оновлювати рухомий склад залізниць, щоб пасажири їздили в комфортних поїздах й отримували якісні послуги, щоб залізничні вокзали були зручними та красивими», — зазначає генеральний директор «Укрзалізниці» Василь Гладкіх.
Зараз вартість проїзду в купейному вагоні на одну і ту ж відстань територією України вдвічі нижча за вартість проїзду територією Росії. Тарифи Грузинських залізниць порівняно з пасажирськими тарифами «Укрзалізниці» вищі на 67%, Литви — на 133%, Узбекистану — від 53% до 208%, Казахстану — на 49%.
Водночас, за даними «Укрзалізниці», щорічно спостерігається зростання обсягів пасажирських перевезень і, відповідно, збільшення збитків. Зокрема, в 2004 році збитки від пасажироперевезень становили 1,8 млрд. грн., у 2005-му — 2,4 млрд. грн., до кінця 2006 року цей показник може сягнути понад 3 млрд. грн. Крім того, ціни на рейки порівняно з 1991 роком зросли у 18 разів, на дизельне паливо — в 27,3 разу, а якщо порівнювати їх із 2000 роком, то рейки подорожчали вдвічі, дизпаливо — в 2,2 разу, електроенергія — в 1,8 разу.
Минулого року подорожчали матеріально-технічні ресурси, що становлять значну частку в загальних закупівлях «Укрзалізниці»: мастила — від 11,4% до 46,3%, мазут — на 63%, дизпаливо — на 22,2%, шпали залізобетонні — від 8,3% до 20,1%, цемент — на 21,6% тощо. Вже цього року зросли ціни, зокрема, на дизпаливо — на 7,7%, мазут — на 9,7%, природний газ — на 19,5%, колодки композиційні для пасажирських вагонів — на 4,8%.