У ці вихідні в Українському домі в Києві пройшов перший шоколадний фестиваль «Корона». Він започаткований компанією «Крафт Фудз Україна» — виробником відомої однойменної торгової марки. За словами організаторів, подібні дійства дуже популярні в Європі та Америці. Сказати б, в італійське місто Перуджа звідусіль з'їжджаються туристи, щоб покуштувати солодку усяку-всячину. Два роки тому таких гурманів разом iз учасниками була зареєстрована рекордна кількість — 900 тисяч! А Верв'є у Бельгії щороку на кілька днів перетворюється на найсолодше місто світу. Колись там працювало понад 300 шоколадних фабрик. Власне, на святі можна ознайомитися з процесом приготування солодощів, що, вочевидь, має давні традиції. У Франції ж відбувається оригінальний салон, де обирають «Міс какао». Також влаштовують дефіле, на якому кутюр'є демонструють одяг із шоколаду або аксесуари з нього як доповнення до звичайних, тканинних, суконь чи костюмів.
«Ми любимо Україну і вивчаємо смакові уподобання українців, — говорить голова правління «Крафт Фудз Україна» Юрій Логуш. — «Корона» розроблена спеціально для вітчизняного ринку і впроваджена у виробництво на нашій Тростянецькій фабриці у жовтні 1995 року. Тоді, зрештою, як і тепер, була велика конкуренція: 26 кондитерських фабрик, з яких сім чи вісім робили шоколадні плитки. Але дуже швидко ми здобули прихильність споживачів — у 1997 році справжній чорний шоколад «Корона» став брендом №1 в країні. Перші позиції втримуємо й донині. А все через те, що закуповуємо якісну сировину і прискiпливо дотримуємося найвищих стандартів у виробництві, адже маємо єдиний в Україні повний цикл виготовлення шоколаду — від обробки какао-бобів до готового продукту. І доказом того, що наші технології найкращі, є факт, що у Тростянці у 2001 році розпочато виробництво шоколаду «Мілка». На той час марку виготовляли лише дві фабрики в Європі!» За всю десятилітню історію було створено сто тисяч тонн шоколаду, а це — один мільярд шоколадних плиток!
«Це перший шоколадний фестиваль в Україні, який, очевидно, мав започаткувати лідер на вітчизняному ринку, — продовжує Святослав Комаха, менеджер iз маркетингу у категорії кондитерські вироби. — «Корона» — найулюбленіший шоколад серед наших співвітчизників. На честь десятиріччя бренду ми влаштовуємо свято всім тим, хто любить шоколад. Сподіваємося, за кілька років воно розростеться до таких масштабів, як, наприклад, в Перуджі в Італії».
Відкриття фестивалю відбулося у п'ятницю у колі колег, партнерів і друзів. Саме тоді було презентовано найбільшу шоколадну плитку в світі (!) вагою — 3 тонни, довжиною — 4 метри, а шириною — 2. Вона відразу потрапила у книгу рекордів України, а найбільша плитка у книзі рекордів Гіннеса важить 2, 280 кг. Що сказати?.. Витвір вражає своїми розмірами. Хочеться підійти ближче (не часто ж доводиться споглядати такий шедевр із претензією називатися світовим), але якось лячно трохи, а раптом... За словами Святослава Комахи, він встановлювався впродовж 14 годин! А на його приготування затрачено місяць. «Унікальність цієї плитки полягає ще в тому, — говорить Святослав, — що вона зроблена вручну. Майстри Тростянецької фабрики у її створенні застосовували ті методи, за якими давні ацтеки і майя — перші народи, які почали використовувати какао-боби, будувати свої храми та піраміди. Витвір складається з понад ста шоколадних монолітів, об'єднаних у один велетенський за допомогою гарячого шоколаду». Здається, з нього могла б вийти монументальна скульптура. Саме скульптури з шоколаду пропонували митці Олександр Волосенко і Володимир Кузнєцов. Зазвичай вони працюють iз гіпсом, каменем, деревом і навіть льодом. А от із шоколадом вперше. Із смачних блоків вагою 40 кілограмів кожен створив корону, какао-біб, оголений жіночий торс (традиційне натхнення творчих чоловіків) і вождя котрогось iз індіанських племен. Зізнаються, що працювати було непросто — матеріал дещо ламкий. Хоча, на їхню думку, ліпити з чорного шоколаду легше, ніж з молочного, — той більш однорідний. Довідуюсь, що фігури можуть бути й кольоровими, якщо використати харчові барвники. Треба порекомендувати спробувати себе й моїй тітці, відомій скульпторці Христині Качалубі з Швейцарії, де напевно відбувають такі фестивалі.
Поруч iз імпровізованою майстернею бутік із солодким розмаїттям у формі шахматних фігурок, медальйонів, підков, сердечок, що саме їх подумки вибираю. До них дофантазовую мініатюрну шкатулку з порцеляни і перев'язую її яскравою стрічкою. Хіба не вдалий подарунок? «Зосередили свій вибір на сердечка? Я теж такі приглянула», — озвучує мої наміри Юлія Міщенко, солістка гурту «Таліта Кум». Ні, в чомусь ми жінки таки однакові. «Корона» започаткувала дуже позитивний фестиваль, — ділиться враженнями вона. — Я багато нового дізналася з історії шоколаду, хоч давно цим цікавлюся». Власне, почерпнути знання можна було біля наступного стенду, де пропонувалось пройти шлях народження шоколаду у вигляді інтерактивної комп'ютерної гри. Він розпочинався розповіддю про те, що дерево какао росте від 3 до 5 років перед тим, як вперше розквітнути і закінчувався приблизно так: «відтемперовуємо нашу шоколадну масу для того, щоб вона мала ніжний смак і відливаємо у форми...», тобто ознайомлення з повним циклом виробництва шоколаду. У протележному кінці зали за бажанням відразу перевірялися засвоєні знання. Комп'ютеризований автомат, стилізований під древні кам'яні пам'ятки ацтеків, ставив запитання на зразок: «Cкільки разів на рік зрізають плоди дерева какао?»
Біля вітрини з гарячим шоколадом приєднуюся до спортсменки Стелли Захарової. У розмові з нею дізнаюся, що «Корона» була одним із спонсорів турніру з художньої гімнастики. Відразу пригадую, що нещодавно за сприяння цього бренду кияни та гості столиці змогли подивитися льодове шоу Віктора Петренка «Ми — чемпіони» за участю призерів Олімпійських ігор iз фігурного катання різних років. Керівництво «Крафт Фудз Україна» постійно наголошує на тому, що компанія як вітчизняний виробник відчуває соціальний обов'язок перед українським суспільством, тому часто виступає меценатом цікавих акцій. Згадати хоча б програму «Імперія кіно» на каналі «1+1», де за ініціативи «Корони» вперше фільми іноземного виробництва адаптувалися українською мовою. Також вона підтримувала Міжнародний оперний фестиваль в Одесі «Золота корона» і вже шість років поспіль проводить літературний конкурс «Коронація слова». Режисер перших дійств «Коронації слова» і «Золота корона» Сергій Архипчук зауважує: «Тут дивовижна атмосфера! Особливо у ці морозні дні захоплюють пряні латино-американські танці, зокрема, пристрасне танго, світові шлягери у виконанні міні- оркестру і, звичайно, цей шоколад iз наголосом на його витоки. Певен, багато акцій, до яких причетна «Корона», засвідчують пріорітети керівництва та філософію компанії загалом. У нас багато людей, які всім розповідають, як все мало бути, проте дуже часто їхні балачки так і залишаються безплідними. Альтернативою їм є такі дієві бізнесмени, як у компанії «Крафт Фудз Україна».
Популярного українського дизайнера Лілію Пустовіт я застала за непростим вибором — iз яких інгредієнтів зробити шоколад: мигдалю, фундука, родзинок, вафельних крихт чи цукатів? Треба було швидко думати. Охочих створити свій маленький шедевр було чимало. Хтозна, може тут і народяться нові цікаві рецепти для «Корони»?.. «Мене надихає радість гостей, — зізнається Лілія. Вони переповнені гарним, навіть, якимось блаженним настроєм. Мабуть, шоколад таки має магічні властивості, а значить, я не виключаю, що він як елемент не з'явиться у мой творчості. Зараз саме працюю над колекцією осінь-зима 2006-2007. У ній переважатимуть шоколадні й бордові кольори. Дуже хочеться підібрати до них тонесенькі стрічечки для оздоблення відтінку старого золота. Зрештою, шукаю все, що підійде під цю гаму».
Для того, щоб якомога достовірніше і чуттєвіше передати читачам всієї України атмосферу цього феєричного дійства, організатори оголосили конкурс для журналістів на кращу публікацію. Серед членів жюрі — Максим Рильський, голова правління всеукраїнського центру прес-клубів «Україна Форум», Ігор Лубченко, Голова національної спілки журналістів, Валерій Оселедчик, генеральний продюсер телеканалу «1+1», та інші. На чотирьох авторів найоригінальніших матеріалів чекає у травні поїздка в Кельн на міжнародну виставку шоколадних виробів, а решту — заохочувальні призи. Але ж відомо, якими щедрими можуть бути заохочувальні призи від «Корони»...
У суботу-неділю на фестиваль завітало багато людей: парами, сім'ями, товариством. Кожен намагався передусім створити свій шоколад, мовляв, де ще випаде така нагода. Книголюби купували книжки переможців різних років «Коронації слова». Молоді люди зосереджувалися біля бутіку — скоро ж Святого Валентина. Малеча просила батьків взяти їх на руки — а раптом забудуть купити щось із улюблених солодощів. Мене зворушила одна сцена — вона немовби була спогадом iз дитинства. Дівчинка років п'яти плелася позаду мами, на ходу жадібно поїдаючи шоколад, а той, що залишився, розпихала по кишенях. «А що, коли дорослі передумають, мовляв, солодке можна їсти тільки після вечері», — так вона, мабуть, думала. Зворушливо.
Перший шоколадний фестиваль «Корона» був радісним, навіть якимсь життєствердним. Від нього віяло добробутом. Він загострював відчуття стилю й, очевидно, доброго смаку.