Для столичних жителів найбільш актуальними комунальними проблемами залишаються погане опалення та холодна вода. Про це свідчить статистика, надана громадською організацією «Житлово-комунальна інспекція «Нашої України», згідно з якою 20,5% скарг киян припадає саме на погане опалення, а 7,4% — на абсолютну відсутність гарячої води. Проблема стає гострішою, тому що насувається серйозне похолодання: український гідрометеоцентр обіцяє до 15-20 градусів морозу вже на найближчі дні. Як же зігрітися, не вдаючись до обігрівачів, «народних засобів» і громадських організацій?
Існує документ, який називається «Правила надання населенню послуг з водо-, теплозабезпечення й водовідведення», затверджений Кабінетом Міністрів іще 30 грудня 1997 року. У цих правилах є підпункт, присвячений показникам надання послуг і зменшення плати за них у разі зниження їхньої якості. Там прописано, що гаряча вода повинна постачатися безперебійно (і влітку також), або за заздалегідь складеним міськадміністрацією графіком. Називатися гарячою може лише та вода, температура якої не нижча +50 градусів за Цельсієм. Якщо через 15 хвилин після того, як ви відкрили кран, вода не матиме зазначеної температури, то плата за неї наступна: від +45 до +49 градусів — 90% плати; від +40 до +44 градусів — 70% плати. Якщо температура вашої «гарячої» води нижча +40 градусів, ви зовсім не повинні за неї платити. Перерви у подачі гарячої води допускаються не більше, аніж шість годин і не частіше, аніж двічі на місяць. За кожен день порушення нормативу плата зменшується на 3,3% місячної плати.
Є також опалювальні нормативи. Так, температура повітря в житловому приміщенні під час опалювального сезону повинна становити не менше +18 градусів, у кімнатах — +20 градусів. За кожен градус відхилення від норми в рамках від +18 до +12 градусів плата за опалення зменшується на 5% плати за період відхилення. При зниженні температури в приміщенні нижче +5 градусів плата знімається. Перерви в опаленні допускаються не більше 12 годин на добу і лише раз на місяць. За кожен день порушення нормативу оплата знову зменшується на 3,3% місячної плати.
Як же відновити справедливість? У письмовій формі викличте представника жеку і підпишіть акт-претензію споживача. Якщо представник виконавця послуг не з’явився на зустріч чи відмовився підписати акт, документ вважається дійсним у тому випадку, якщо його підписали троє мешканців того ж будинку. Виконавець послуг повинен протягом 50 днів вирішити питання про перерахунок розмірів платежів чи дати споживачу аргументовану відмову. Контроль виконання правил покладено на місцеві управління по захисту прав споживача і заступників глав місцевих адміністрацій, які відповідають за житлово-комунальну сферу. Якщо не допоможе — звертайтеся до суду. Жеки люблять судитися не більше, аніж прості громадяни, їм теж не до душі отримувати меншу плату за послуги. Тому є шанс на вирішення проблем.