Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Вокзали і трамваї — на околицю!

У Києві думають про те, як поліпшити транспортне сполучення
2 квітня, 2005 - 00:00

Учора Київська міська адміністрація поділилася своїми планами щодо розвитку транспорту та зв’язку на найближчі двадцять років. У тому, що плани буде озвучено грандіозні, ніхто не сумнівався. Так підтвердилися вже давно відомі наміри побудувати дві нові гілки метрополітену та продовжити три наявні. Перспективна кількість станцій — 108, вузлів пересадок — 10, загальна довжина усіх ліній — 141,1 кілометра, тобто 50 кілометрів на мільйон населення. Остання цифра, як зазначили автори проекту, особливо приємна — поки що за цим показником ми істотно відстаємо від Європи та Москви. Так на мільйон киян сьогодні припадає 21 кілометр, в той час як у столиці Росії — понад 30. Прогнозовані темпи будівництва нових ліній метрополітену — від 1,9 до 4,3 кілометра на рік.

Iз усіх транспортних засобів найбільше уваги і співчуття у киян викликає, безсумнівно, трамвай. Як повідомив заступник генерального директора АТ «Київпроект» і директор Iнституту «Київгенплан» Володимир Чекмарьов, заплановано реконструкцію ліній швидкісного трамваю, а також... будівництво нових трамвайних ліній. Найстрашніше не те, що лінії ці прокладуть далеко не у центрі столиці. Набагато гірше те, що замість 13,1 кілометра запланованих до створення ліній буде знято... 32,7 кілометра тих же трамвайних ліній. Які саме маршрути незабаром перетворяться на предмет ностальгії киян — дізнатися не вдалося. Як повідомляється в доповіді, «на напрямах розвитку метрополітену, тролейбуса й автобуса». Але можна передбачити, що знімуть їх набагато швидше, ніж збудують заплановані. «Ми замінимо їх також екологічно чистим транспортом — тролейбусами», — повідомив «Дню» в.о. начальника Головного управління транспорту, зв’язку й інформації Іван Шпильовий. — На утримання трамваю потрібно набагато більше грошей, крім того, цей вид транспорту досить шумний. До того ж наше завдання — максимально поліпшити просування дорогами Києва, в тому числі й за рахунок зняття трамвайних ліній», — відповів І. Шпильовий. Показово, що в Європейських країнах дотримуються іншої думки: Майже скрізь трамвай визнано обов’язковим компонентом транспортної системи сучасного міста й основним видом наземного транспорту. Більш за те, у великих європейських містах трамвай стає єдиним засобом пересування в історичній частині міста.

Найоригінальніший проект — створення вузла з експлуатації вертолітної техніки, який включатиме базовий аеродром в аеропорту «Київ» і дев’ять вертолітних майданчиків на території міста. Один iз таких майданчиків планується розташувати поблизу опікового центру... А ось автовокзали, навпаки, планується прибрати подалі від «народних стежок» — заплановано будівництво двох нових автовокзалів у районі Теремків і на Харківській площі. Центральний вокзал буде ліквідовано. Разом iз ним зникнуть відомі постійним «гостям столиці» автостанції — «Поділ», «Південна» і «Дачна». Питання про підняття цін на всі види транспорту на засіданні Київміськради не підіймалося. Проте його будівлю пікетували працівники транспортної сфери, вимагаючи підняти тарифи з лозунгами: «Без нових тарифів не буде сучасного метро». На що І. Шпильовий сказав «Дню», що створено спеціальну комісію, яка в даний момент визначає реальну вартість проїзду в міському транспорті: «Зрозуміло, що коштує цей проїзд більше, ніж 50 копійок, більш того навіть якщо проїзд у метро коштуватиме гривню, Київський метрополітен закінчить цей рік зі збитками у 23 мільйони гривень». Що саме вирішить комісія, і чи буде її рішення поштовхом до остаточного підвищення тарифів — поки сказати важко. Можливо, держава піде «назустріч людям» і візьме витрати транспортників на себе. Адже в усьому світі транспортна сфера дотується з бюджетів.

Вікторія ГЕРАСИМЧУК, «День»
Газета: 
Рубрика: