Наскільки у Києві сьогодні безпечно жити та працювати? Це питання вчора обговорювалося в громадській організації — Київській міській раді профспілок. Йшлося про охорону праці в столиці, забезпеченні в ній безпечної життєдіяльності. Вперше до розмови на цю тему запросили не тільки представників міськадміністрації і роботодавців, а й екологів. Останні змогли розширити уявлення присутніх про ризики для життя і здоров’я людей, що опинилися у великому місті.
За минулі три роки число травм у Києві зросло вдвічі. Однак є думка, що це зростання викликане лише реєстрацією навіть незначних травмувань на підприємствах, що робилося заради профілактики цього явища. За 2003 рік на виробництвах Києва поранилося близько тисячі чоловік, із них 120 розплатилися за власну чи чужу недбалість життям. За цей рік загиблих на місці роботи менше — близько сімдесяти чоловік. Однак поза виробництвом травмування обірвало в поточному році три тисячі життів киян, а в цілому по місту зафіксовано 200 тисяч потерпілих від травм. Виявилося, що найбільше в Україні ризикують ті, хто працює в агропромисловому комплексі. Там найбільше зустрічається неякісної та застарілої техніки і найбільше «незнайків» із техніки безпеки. Навіть у шахтарів нещасні випадки зустрічаються значно рідше, ніж у сільськогосподарських робітників.
У Києві найбільше травм із летальним кінцем у будівельників і тих, хто працює на підприємствах, що виготовляють будівельні матеріали. У нинішньому році по Києву на виробництві було зареєстровано 56 випадків, із яких 23 — це будівельники. Вони падали з висоти або їм на голову звалювалися якісь предмети. В одних випадках — робота без страховки, в інших — не було загороджень. Загалом по Києву займаються будівництвом близько двохсот всіляких підприємств, на яких працює маса людей, що приїхали до столиці на заробітки і не мають достатнього досвіду та кваліфікації в будівельній галузі. Нещодавно було закрито дев’ять будівельних майданчиків, як таких, що не відповідають нормальним умовам праці. Небезпеку можуть становити неякісно зібрані та застарілі крани, порушення інших норм з охорони праці будівельників.
Як не дивно, але досить небезпечною для життя людей виявилася і соціально-культурна сфера. Це дорожньо-транспортні випадки під час відряджень і безтурботність ніби як на безпечному робочому місці. Якщо говорити про випадки на робочому місці, то за статистикою, 50% нещасних випадків сталося на підприємствах із колективною формою власності. Більшість людей, що отримали в минулому році травми, — це ті, кому 40—50 років. Згідно зі статистикою, травмування в 40 випадках зi ста відбувалося з восьмої до одинадцятої години ранку.
У цьому році було обстежено шість тисяч киян на профзахворювання, вивчено умови їхньої праці. В результаті було знайдено 70 тисяч порушень і дев’ять підприємств закрили. Новиною наступного року для поліпшення умов праці киян має стати запланований конкурс «Краще підприємство з охорони праці», на що місцева влада, роботодавці та профспілки готові виділити 22 тисячі гривень.
Цікаво, що перевірки в плані екології (а саме із забруднення атмосфери та води) за 2003 рік виявили п’ять тисяч порушень, зафіксованих на двох тисячах підприємств, що перевіряються. Відходи від автотранспорту становлять 80% від інших джерел забруднення столичної атмосфери і складають понад 157 тисяч тонн за минулий рік. Немає сьогодні і фінансової можливості реконструювати сховище отрутохімікатів, необхідних для Зеленбуду столиці. Екологи ж зайнялися вивченням медичного обладнання, при роботі якого можливе радіоактивне випромінювання. Вже на контролі 100 лікувальних установ. Досить часто проблеми виникають у зв’язку з використанням непридатної чи несертифікованої техніки, що найчастіше зустрічається у разі надання приватних медичних послуг.
ДО РЕЧІ
Учора вранці на будівельному майданчику Шевченківського району столиці, як повідомляє Інтерфакс-Україна, впав гусеничний кран. Люди не постраждали, однак внаслідок аварії було пошкоджено дві легкові машини. Через обрив спрямовуючих тросів під впливом тягаря стався перелом стріли, яка впала на гараж біля будівельного майданчика по вулиці Річкова, 4. Тепер спеціальна комісія в деталях розбирається з причиною аварії, а також встановлює, чи проходив кран випробування у встановлені терміни.