Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Первісток із «подвійним громадянством»

16 жовтня, 2004 - 00:00
БЕРУЧИ ВЧОРА УЧАСТЬ В УРОЧИСТОСТЯХ З НАГОДИ ЗАВЕРШЕННЯ СКЛАДАННЯ ПЕРШОГО АН-148, ПРЕМ’ЄР-МІНІСТР УКРАЇНИ ВІКТОР ЯНУКОВИЧ НАЗВАВ ЦЮ ПОДІЮ СВЯТОМ, ЯКЕ ОБ’ЄДНУЄ АВІАБУДІВНИКІВ УКРАЇНИ І РОСІЇ / ФОТО МИКОЛИ ЛАЗАРЕНКА / «День»

Учора АНТК ім. Антонова продемонстрував перший екземпляр нового літака Ан-148. Цей реактивний літак, призначений для роботи на регіональних і ближньомагістральних повітряних трасах, може перевозити в комфортабельних умовах до 80 пасажирів на відстань до 3600 кілометрів. Проект Ан-148 став можливий завдяки об’єднанню у сфері авіабудування науково-технічного потенціалу двох країн — України та Росії. У програмі будівництва цього літака також беруть участь компанії країн далекого зарубіжжя — американські, англійські, німецькі та французькі.

Ще ніколи в Україні не було такого розквіту авіаційної промисловості, як зараз, заявив учора генеральний конструктор АНТК ім. Антонова Петро Балабуєв. Це, на його думку, підтверджується успішною роботою «антоновців» із розробки і виведення на ринок нових моделей літаків. Як повідомив Балабуєв, протягом 25—30 днів літак проходитиме наземні випробування, а протягом 2005 року два першi Ан-148 (будівництво другого екземпляра завершиться до 1 січня) повинні здійснити в загальній складності 600 залікових польотів. Одночасно з льотними випробуваннями проходитиме с ертифікація нової моделі, що дозволить без гаяння часу приступати до продажу. «Сьогодні головне — не зробити (літак. — Авт. ), а продати», — вважає Балабуєв. На цьому терені українсько- російське дітище чекає непогана перспектива. За словами генерального конструктора, 2006 рік буде «бар’єрним» для країн СНД: зійдуть із повітряних трас застарілі моделі (Ту-134, Ан-24 та інші), і заповнити утворену нішу повинні Ан-140 і Ан-148. Балабуєв прогнозує, що продаж Ан-148 розпочнеться в кінці наступного року, в крайньому випадку — в першому кварталі 2006-го. Очікується, що продажна ціна перших літаків Ан-148 становитиме $24 млн. (за словами Балабуєва, російська складова в ній — 60%, українська — 40%), однак передбачається система надання знижок. Серійне виробництво Ан-148 розгорнеться на потужностях київського заводу «Авіант» і ВАТ «Воронезьке акціонерне літакобудівне товариство».

Петро ІЖИК, «День»
Газета: