Якщо вартість кримського відпочинку, за підрахунками експертів, цього року зросла приблизно на 15% (додайте сюди також торішнє збільшення на 10 — 15%), то ціна квитків на кримський напрямок уже три роки залишається незмінною, відзначає «Укрзалізниця». Вивчивши попит, залізничники продовжили маршрути таких поїздів, як Москва — Сімферополь (до Севастополя), Суми — Керч (до Феодосії), Суми — Київ (до Львова), Ковель — Київ (до Сум). Цього місяця до різних куточків вітчизни попрямують 82 поїзди, 70 із яких — до Криму. 15 із них — додаткові (5 — кримських). Близько 20 маршрутів, щоправда, скасовано: зі слів начальника столичного вокзалу Василя Павлова, через відсутність попиту на них. У нинішньому липні пасажиропотік, згідно з підрахунками, збільшиться порівняно з липнем минулого року на 750 тисяч і становитиме близько семи млн. осіб. До Криму залізницею вирушать приблизно 400 тис., що на 50 тисяч перевищує попередній показник. Проїзд співвітчизників дорогами Батьківщини — нижче за його собівартість, нагадали залізничники.
Факт наявності підстав для літнього квиткового ажіотажу залізничники відкидають. Із кількістю кас узагалі, кажуть, проблем не існує: на території країни підготовлено 217 кас, що відкриваються при збільшенні пасажиропотоку, в столиці нині працюють 104 (із них 50 — додаткових). Якщо на центральному київському вокзалі зазвичай функціонують 34 каси, то зараз — 54. Заступник начальника Південно-Західної залізниці Олександр Іванько схильний пов’язувати існування проблеми з консервативністю співгромадян. Мовляв, їздили вони десятиріччями поїздом номер отакий, ось і зараз намагаються купити квитки виключно на нього. А про те, що в літній період існують альтернативні маршрути (близько 16 — лише в південно-західному напрямі), чи то не знають, чи то не хочуть знати...
Про те, що проблема з квитками все ж існує, розповідають у Державній туристичній адміністрації. Тут вважають, що управлінню стратегічного розвитку туризму ДТА та транспортному відомству необхідно напередодні сезону спільно братися за роботу і прораховувати потенційні турпотоки. Наприклад, євпаторійський поїзд курсує щодня лише до першої декади вересня, феодосійський — до кінця серпня. Проте турсезон у цей час ще не закінчується. Влада Феодосії спільно з Турадміністрацією вже подумують про запуск спеціального туристичного поїзда... Те саме — в інших напрямках, особливо, якщо йдеться про міста, що стали фестивальними столицями. Наприклад, такою «столицею» в травні-червні не перший рік стає Кам’янець-Подільський, завдяки чому наплив відвідувачів лише протягом останнього часу збільшився в 1,5 разу. Тим часом, у цьому напрямку курсує тільки один поїзд, зазначають у Турадміністрації, і квитки в передфестивальні дні роздобути практично нереально.
Також у ДТА вважають, що попередній продаж квитків, наприклад, за два місяці, а не за 45 днів, також сприятиме грамотнішому плануванню маршрутів.