Володимир РИБАК, фракція «Регіони України», постійний представник Кабінету Міністрів у Верховній Раді:
— Не думаю, що хтось iз парламентаріїв сумнівався, що програма уряду буде підтримана. Якщо дивитися на урядовий документ об’єктивно, а не з точки зору майбутніх президентських виборів, то нічого особливого не сталося, — уряд працював і працюватиме над вирішенням найперше економічних та соціальних проблем суспільства. Програму готували, спираючись на конкретні розрахунки, за участю народних депутатів, які представляли всі фракції та депутатські групи, вчених, представників регіонів. Хто хотів, той вносив свої пропозиції, і уряд врахував дуже значну кількість зауважень. За останні два-три тижні прем’єр-міністр Віктор Янукович відвідав Дніпропетровську, Запорізьку, Миколаївську, Херсонську та ряд інших областей. І скрізь розглядалися питання про те, як почувається український виробник. Отже, в основі урядової програми — врахування конкретних вимог щодо розвитку країни. Зверніть увагу: Віктор Янукович, виступаючи з парламентської трибуни, не малював райдужних картин на зразок: «все в нас вже дуже добре, а завтра взагалі буде «манна небесна». Те ж саме можна почути й на засіданнях Кабміну: прем’єр завжди наголошує, що радіти нам іще ранувато, є десятки та сотні проблем, які необхідно здолати, але ми ці проблеми знаємо, і планомірно вирішуємо. Тобто уряд у своїх планах є реалістом.
В’ячеслав КИРИЛЕНКО, фракція «Наша Україна»:
— Економічних наслідків від ухвалення урядової програми для країни жодних. Відносно політичних, то позиції прем’єр-міністра Віктора Януковича значно посилились. Вся ця історія з ухваленням програми затіяна лише для того, щоб один із лідерів правлячого режиму, яким є глава уряду Віктор Янукович, міг вибирати: чи він залишиться на посаді прем’єр-міністра, якщо відбудеться конституційна реформа і його повноваження істотно збільшаться, чи він візьме участь у президентській кампанії, — якщо конституційна реформа зазнає краху, і будуть збережені теперішні повноваження президента. Саме в цьому полягала вся суть питання, а тому обговорення мало швидше публіцистичне забарвлення, ніж соціально-економічне. Шквал критики, який вислухали на свою адресу Янукович персонально і члени його кабінету, жодним чином не вплинув на заздалегідь визначене рішення парламентської більшості.
Будь-яке посилання на зменшення мінімальної заробітної платні, скасування, по суті, пенсійної реформи, відсутність прожиткового мінімуму, не справило на урядову коаліцію ніякого враження. Приймаючи рішення, наша фракція керувалась найперше практикою діяльності уряду впродовж минулого року. Уряд чудово вміє писати програми: там задекларовано і зростання ВВП, інвестицій в економіку і. т.д. Але макроекономіка для простого громадянина є справою десятою. Він бачить, що його рівень життя реально не зростає. Це та річ, проти якої уряд заперечити не може, і в прямій дискусії воліє просто її обходити. І це було дуже серйозною аргументацією для нас, щоб не підтримати його програму.
Нестор ШУФРИЧ, фракція СДПУ(О):
— Уряду забезпечено можливість спокійно працювати впродовж року. Він на це заслуговує, оскільки довів, що може діяти ефективно. Адже завдання, які значились в програмі уряду на 2003 рік, виконані, кабінет Віктора Януковича демонструє, що він є командою професіоналів. Логічно, що в рік, коли політична кон’юнктура буде грати надзвичайно велику роль, уряд буде захищений від політичних бурь. І тепер можна бути впевненим, що вплив подій, пов’язаних з президентськими виборами, на роботу уряду буде мінімальним. Що стосується перспектив прем’єра як єдиного кандидата, то ситуація така: якщо вирішиться, що єдиним кандидатом може бути саме він, у Януковича є високі шанси перемогти на президентських виборах.