Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Коротко / УКРАЇНА

24 лютого, 2004 - 00:00

Мета — вступ до ЄС

Під таким заголовком в день зустрічі у Берліні Президента України з Федеральним канцлером ФРН Герхардом Шредером, яка відбулася 20 лютого 2004 року, у німецькій газеті «Die Welt» була опублікована стаття Леоніда Кучми. У статті Леонід Кучма наголошує на тому, що для України «Німеччина є не тільки надійним союзником, а й найбільшим торговельним партнером серед країн-членів ЄС». Леонід Кучма акцентує увагу на тому, що в нашій країні цінують підтримку ФРН у розвитку відносин України з ЄС. У той же час Глава держави зазначає, що всі роки незалежності Україна була змушена шукати баланс у відносинах між ЄС та СНД. «Упродовж останнього десятиріччя Україна наполегливо намагалась наблизитись до європейських стандартів, — зазначає Президент України. — Скажу відверто, не все, про що мріялось на початку, вдалось здійснити. Наші західні партнери не завжди могли зрозуміти і адекватно сприйняти позицію України. Але ми не скаржимось, адже розуміємо, що досягти великої національної мети — вступити до ЄС — ми зможемо тільки тоді, коли щоденно робитимемо кроки на цьому шляху». За словами Президента, 1 травня 2004 р. Україна стане сусідом розширеного Європейського Союзу, у зв’язку з чим перед нею будуть поставлені нові виклики. «Ми прагнемо використати «привілейоване партнерство» з ЄС, аби врешті рівень життя більшості громадян України став дійсно європейським. А для цього нам потрібна підтримка з боку наших європейських партнерів, насамперед щодо розширення технічної допомоги Україні. Зокрема, це стосується подолання наслідків Чорнобильської катастрофи», — йдеться у статті. Л. Кучма висловив упевненість в тому, що Україна поступово підвищуватиме рівень конкурентоспроможності, все більшою мірою відкриваючи свою економіку. «Тому як альтернатива до часу досягнення відповідності європейським стандартам, — пояснив він, — розглядається участь у створенні Євразійського економічного простору». На думку Президента, стратегічне партнерство з Росією не виключає, а навпаки — сприяє реалізації європейського вибору України. Також глава держави підкреслює у статті, що в рік президентських виборів в Україні він зробить «усе належне, щоб зберегти в країні стабільність, щоб вибори здійснювалися згідно з вимогами чесної, прозорої конкуренції в умовах чіткого дотримання виборчого законодавства».

Громадськість — у ролі екологічного експерта

Учора відбулася презентація веб-ресурсу парламентського комітету з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи. Він надасть можливість громадськості отримувати оперативні новини у сфері екологічної політики та ініціювати власні пропозиції до законопроектів. За словами голови комітету Геннадія Руденка, створення веб- сторінки (її адреса ekology.org.ua) зумовлено потребою обговорювати в режимі реального часу закони, що готуються депутатами комітету. «Комітет повинен адекватно реагувати на події, що відбуваються в природоохоронній сфері, та підтримувати зворотний зв’язок з громадськістю». До того ж, на думку пана Руденка, сайт допоможе обмінюватися досвідом з іноземними організаціями. А громадськість зможе висловити своє незадоволення в «книзі скарг», у якій до того ж буде розміщуватись інформація щодо реагування посадових осіб на звернення громадян про порушення в екологічній сфері. Між іншим, найближчим часом екологічний комітет сподівається втілити в життя ще одну ідею: створити так звану «екологічну поліцію». Вона матиме нескладний номер телефону на кшталт пожежної охорони чи медичної допомоги, й кожен громадянин зможе звернутися до неї, якщо стане свідком екологічних злочинів, повідомляє Олеся ПАЛАМАРЮК.

Висилайте жетони «бочками»

Протягом останніх днів у Харківському метро спостерігається ажіотаж біля кас — сотні людей вистоюють у довжелезних чергах з надією купити жетон і поїхати на роботу або додому. Річ у тім, що вслід за Києвом у Харкові також вирішили підвищити вартість проїзду в підземці міста. Перший заступник глави облдержадміністрації Олександр Колесников уже підписав розпорядження про встановлення вартості поїздки в метро в розмірі 70 копійок. Нові тарифи набудуть чинності з моменту реєстрації в управлінні Міністерства юстиції в Харківській області й опублікування повідомлення про це в засобах масової інформації. Підвищення вартості проїзду, за підрахунками фахівців, дасть Харківському метрополітену можливість отримувати на 10 мільйонів гривень на рік більше, ніж за нинішніх тарифів. Ці гроші підприємство зобов’язується спрямовувати на забезпечення безпеки перевезень. А поки що біля кас метро розпалюються пристрасті, і щодня дедалі сильніші і сильніші, оскільки невдоволення пасажирів зростає в міру збільшення черг. Після появи чутки про подорожчання проїзду городяни вирішили про запас накупити старих жетонів зразка 2000 року. У касах відзначена тенденція збільшення продажу. Уже нині касири стверджують, що відчувають гострий дефіцит жетонів. Якщо на початку керівництво підземки висунуло рішення продавати в одні руки по два жетони, то зараз уже тільки по одному. Пасажири ремствують і називають дефіцит жетонів штучним. Проте разом із тим люди, наближені до керівництва метрополітену, стверджують, що запасатися жетонами безглуздо — одночасно зі збільшенням вартості проїзду в метро планують ввести жетони нового зразка. При цьому точної дати подорожчання в адміністрації не називають, кажуть, що й самі не знають. Поки що постанова з даного питання не пройшла узгодження в обласному управлінні юстиції, повідомляє Марина ГОЛІНА, Харків.

У Донецьку пропилососять вулиці

Дорожній пилосос марки «Джонсон-600-МАЗ-5551» придбає міська влада для прибирання автошляхів і вулиць. Хитромудра машина здатна покращити екологічну обстановку на міських вулицях і площах, що особливо важливо саме для Донбасу, екологія якого вже давно страждає. Автомобіль здатен проводити вологе очищення покриття за будь-якого ступеня забрудненості (злежаний грунт, пісок, гравій), очищати зливові стоки від мулу (всмоктування предметів до 5 кг у діаметрі не більше 150 мм), збирати опале листя. Також пилосос обладнаний системою миття високого тиску, що дозволить чистити тротуарну плитку, зупинки. При цьому, що цікаво, пилосос буде ще й дуже економічним із погляду коштів, адже він візьме на себе значну частину роботи щодо утримання доріг, поліпшивши її якість та знизивши таким чином витрати. Крім цього неординарного пристосування, минулого року підприємствам комунального господарства з міського бюджету виділили кошти на придбання комунальної та дорожньо-будівельної техніки на суму 6 мільйонів гривень, повідомляє Ганна ХРИПУНКОВА, Донецьк.

Газета: 
Рубрика: