Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Повітряний лімузин

«АВIАНТ» презентував Ту-334
22 листопада, 2003 - 00:00

Учора з аеродрому «Святошин» заводу «АВІАНТ» уперше в небо злетів пасажирський літак Ту-334, розроблений ВАТ «Туполєв». Замість призначеного часу зльоту (12:45) численній українсько- російській публіці довелося чекати старту близько трьох годин — «у нас довго запрягають» — чекали літак супроводу. Все ж, загуркотівши турбінами, під славну пісню «Все выше, и выше, и выше...», Ту-334 вирулив на смугу й, набравши швидкість, відірвався від землі. Працівниці заводу «Авіант» проводжали пілотів у дорогу транспарантом «Щасливої дороги!» (див. фото), не припиняючи повторювати «Пташку шкода. Наш маленький, що ж ми без тебе робитимемо?» Помахавши на прощання крилами літак вирушив на посадку в аеропорт «Гостомель».

Чому Ту-334 приділили стільки уваги? Цей літак є вже другим, виготовленим на КиДАЗ «Авіант» і останнім у дослідній серії. Разом із тим, цей літак є першим, виготовленим на «Авіанті» для виконання сертифікаційних польотів.

Літак Ту-334 оптимізований щодо пасажиромісткості й дальності польоту. Він належить до типу пасажирських лайнерів, запитаних сьогодні не тільки на внутрішньому, а й на міжнародному авіаційному ринку.

Йдучи на зустріч вимогам потенційних замовників, фірма ВАТ «Туполєв» передбачила створення цілого сімейства літаків Ту-334 з десяти моделей. Тут є вантажні, пасажирські (в туристичному класі) й VIP модифікації «тушки». Деякі з моделей можна назвати справжніми «повітряними лімузинами» — вони комплектуються двигунами фірми Rolls-Royse Germany. Застосування на Ту- 334 принципово нового інтегрованого пілотажно-навігаційного обладнання, супутникової системи навігації та зв’язку, а також повного автоматичного вбудованого контролю систем літака дозволяє експлуатувати лайнер у складних метеоумовах вдень і вночі, на внутрішніх і міжнародних лініях.

При створенні Ту-334 використовувалися сучасні підходи в проектуванні й дизайні пасажирського відсіку й кабіни пілотів. Завдяки сучасній і ергономічній обробці інтер’єра, застосуванню шумопоглинаючих конструкцій, пасажирський салон «тушки» є одним з найзручніших серед літаків цього класу. На найсучаснішому рівні й бортова система кондиціонування повітря. Вона спроектована й виготовлена з використанням передових технологій провідних західних фірм. Однією з важливих переваг літака Ту-334 є повна відповідність літака екологічним вимогам ICAO щодо емісії шкідливих речовин і шуму.

Нині серійне виробництво базового літака Ту-334-100 налагоджене на заводі «АВІАНТ» у Києві й ведеться його підготовка на РБК «МіГ» (м. Москва).

Маючи багатий досвід у постачанні своєї продукції за кордон — понад 6000 літаків у 55 країн світу — «АВІАНТ» може з упевненістю дивитися на майбутнє Ту-334. Головне, щоб технологічні й організаційні процеси відбувалися без затримок.

Володимир ДЕНИСЕНКО, «День»
Газета: 
Рубрика: