Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Бізнес iз запахом

4 квітня, 2003 - 00:00

Ідучи ввечері з роботи, вирішив порадувати дружину і вибрав у подарунок темно-бордові мало не метрової висоти троянди. Загортаючи їх у целофан, продавець сказала: «Це наші, свіжісінькі!». Схоже, вітчизняна індустрія квітництва виходить із багаторічного шоку. Учора ця думка отримала аргументоване підтвердження.

Виставочний центр «Український дім» із самого ранку більше нагадував гігантський зимовий сад. Тут у рамках фестивалю ландшафтного дизайну «Місто мрії» відкрилася друга спеціалізована виставка «Індустрія квіткового бізнесу». Зміст виставочних стендів, що дивували не тільки свіжістю та яскравістю живих барв природи, зрощених людськими руками, але й технічним наповненням сучасної індустрії квітництва. Тобто саме тим, через відсутність чого наше квітництво в останні роки було вимушене поступитися вітчизняним ринком високотехнологічному зарубіжному бізнесу. На стендах виставки можна було замовити і придбати не тільки елітний посадковий матеріал, а й сучасні системи краплинного, а також роторного й імпульсного поливів, установки для якісної водопідготовки, різні лампи для підсвічування рослин, плівки для оформлення букетів і облаштування тимчасових теплиць. А спеціальне конструкторське бюро Сухіна навіть пропонувало вирішення проблеми, що гальмує розвиток квітництва, — теплопостачання. Газогенератор, створений цим СКБ, здатний використати як пальне будь-які органічні відходи. Але чи вистачить усього цього, щоб повністю повернути український ринок вітчизняному виробнику? Відповідаючи на це запитання, голова Держкомітету з питань регуляторної політики і підприємництва Олександра Кужель сказала «Дню» : «Ще п’ять років тому така виставка була б в Україні неможливою. Підприємці не займалися вирощуванням квітів. А лише завозили їх з-за кордону. Впроваджена у країні програма підтримки малого бізнесу, зокрема єдиний податок і спрощена процедура реєстрації, дозволила прийти сюди зі своєю продукцією підприємцям. Років через п’ять під таку виставку знадобляться вже не два поверхи, а чотири. Тоді держава зможе якось регулювати ввезення імпортних квітів. А поки наші квітникарі ще не можуть наповнити вітчизняний ринок і їх турбує тут переважно виживання. Але тенденцію до зростання, і це показала виставка, виразно видно». Тим часом у кулуарах виставки панували ще більш оптимістичні настрої. Йдеться про те, що селекція вітчизняних і зарубіжних сортів квіткових рослин відкриває підприємцям України шлях не тільки на свій, але й на зарубіжний ринок, повiдомляє Віталій КНЯЖАНСЬКИЙ , «День».

Газета: