Пентагон найняв голлівудських майстрів допомагати йому представляти світові свої щоденні брифінги щодо Іраку. Після закінчення роботи над новим фільмом Майкла Дугласа одного із кращих художників-постановників Фабрики мрій запросили створити за 200 тисяч доларів декорації, в яких генерал Томмі Френкс та інші американські командири робитимуть свої доповіді про становище на фронті.
43-річний Джордж Еллісон, який проектував задник для виступів Джорджа Буша в Білому домі та працював з ілюзіоністом Девідом Блейном, прибув на Центральний американський командний пункт у Катарі для перетворення складського ангара на обладнаний за останнім словом техніки міжнародний прес-центр, на що, з чуток, виділено $1 млн.
Послужний список Еллісона включає декорації до популярного телешоу каналу ABC «Доброго ранку, Америко», а також до багатьох фільмів виробництва голлівудських студій MGM і Disney, таких, наприклад, як стрічка «It Runs in the Family», яка вийде на екрани США у квітні.
Факт його запрошення до Катару свідчить про усвідомлення Пентагоном необхідності добре виглядати в телевізійному ефірі у прайм-тайм, особливо враховуючи негативне ставлення до цієї війни громадської думки, що підігрівається такими голлівудськими знаменитостями, як Мартін Шин, Шон Пенн та Сьюзен Серендон.
Прощавайте, карта на стенді та лише іноді телекамера й відеомагнітофон, за допомогою яких генерал Норман Шварцкопф демонстрував мутні картинки з місць точкового бомбування під час війни у Затоці 1991 року. У декораціях, які незабаром стануть миттєво пізнаваними, генерали представлятимуть воєнні повідомлення з двох підвищень біля рампи сцени, оснащеної п’ятьма 50- дюймовими плазмовими екранами та двома 70-дюймовими проекційними телеекранами для демонстрації карт, графіки та відеозаписів бойових дій.
Позаду буде розташовано виконану в м’якому фокусуванні дещо розтягнуту карту світу, що створить у глядача підсвідоме враження, що весь світ слідує за американцями єдиним фронтом. Все це оформлення було виконано в Чикаго, і, за деякими даними, доставлено на місце службою Federal Express, яка взяла за це $47 тисяч.
Крім основного завдання — добре виглядати по телевізору, презентації матимуть на меті ще одне: показати іракцям, які дивитимуться брифінги на арабському каналі al-Jazeera, перевагу американської технології, яка, зокрема, далеко перевершує все, що має Ірак.
Генерали Саддама Хусейна, очевидно, передаватимуть воєнні повідомлення з Багдада — стоячи за столом, з національним прапором на задньому плані. Різниця в технологічному оснащенні презентацій стане частиною психологічної кампанії, яку підтримують журналісти, які злетілися сюди. Американські військові стратеги передбачили й те, щоб відеоматеріали з лінії фронту миттєво ставали доступними в усіх восьми найпоширеніших відеоформатах.
«Ми виводимо інформаційну технологію на сучасний рівень. І ми намагаємося продемонструвати наше володіння цією технологією», — говорить Еллісон.
Не все відбувається гладко. Організатори прес-центру виявили, що їм не вистачає кілька сотень телефонних ліній. Не вистачає також духу відкритості стосовно преси: фотографувати нові декорації заборонено.