Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

У Судаку відбувся другий фестиваль «Генуезький шолом»

3 вересня, 2002 - 00:00

Як повідомив журналістів головний організатор фестивалю, голова Сімферопольської федерації історичного фехтування Павло Шепаревич, на «Генуезький шолом» з’їхалися понад 250 чоловік із майже 30 клубів України, Молдови, Білорусі і Росії. Фестиваль залучив декілька тисяч глядачів серед гостей та жителів Криму. Фестивалів такого масштабу в Україні ще не було, вважає він. «Єдиним винятком», на його думку, можна назвати фестиваль «Княжий град» (Київ), який був «швидше не заходом для туристів, а клубною тусовкою толкієністів», та зібрав близько 200 чоловік.

Першого ж дня фестиваль відвідали понад 4 тисяч чоловік. Протягом двох днів гостям фестивалю показали чотири масові постановочні битви, в яких брали участь кінні й піші рицарі, піхота, артилерія, лучники, які представляли слов’янський і європейський стилі реконструкції. На головній сцені професійний бій продемонстрували актори київського театру «Каскадер», тут же пройшли конкурси костюмів і концерти шотландського ансамблю ім. Пола Маккартні (київський театр імпровізації «Чорний квадрат») і ательє «Драбина» (українські пісні та костюми).

Одночасно на кількох майданчиках відбулися показові виступи — одиночні, парні і групові бої, турніри лучників і арбалетників, кінні змагання, рицарські турніри.) Бажаючі глядачі могли взяти участь у середньовічних забавах — киданні колод, сокир, кинджалів — і приміряти на себе костюми та лати. Переможцям конкурсів костюмів і турнірів як призи вручили історично достовірні макети зброї — арбалети, мечі і стьобані лати. Павло Шепаревич пояснив, що в «Генуезькому шоломі» брали участь кілька відгалужень руху: клуби рольового моделювання, які вважають за краще влаштовувати багатоденні рольові ігри на природі; клуби реконструкції, що спеціалізуються на приблизному відновленні середньовічних костюмів із сучасних матеріалів, із можливим використанням машинної строчки; клуби, що займаються уніформізмом — повним відновленням костюмів: вручну, з домотканих матеріалів, з литими гудзиками і повстяним чи сиром’ятним шкіряним взуттям…

Рух історичної реконструкції і рольових ігор в Україні зародився в 1996 — 1998 роках. Основна маса людей прийшла до руху в 1998 році, але до клубів постійно приходять юні любителі костюмованих битв. «Так, до нас у Сімферопольську федерацію протягом останнього року прийшли чоловік 12. Позначилися масові заходи: у нас понад 20 великих виступів на рік», — розповів Павло Шепаревич журналістам. Найбільш серйозно і масово, на його думку, рух історичної реконструкції розвинений у трьох регіонах України — в Києві, Харкові й Одесі. У Криму історичною реконструкцією подій Середньовіччя серйозно займаються близько 150 чоловік.

Газета: 
Рубрика: