Телебачення, крім фільмів, програм, шоу та проектів, створює ще і нові обличчя. Ведучі, що колись були звичайними людьми, потрапляють до рангу зірок. Про них говорять і пишуть, їх наслідують, їх обожнюють. Або навпаки. Ті ж, хто залишається за кадром, миготять на сторінках газет і журналів надто рідко — немає інформаційного мотиву. І все ж хто ці люди, котрі кожен день працюють на глядацьку аудиторію і дивляться на світ через відеокамеру?
Операторів каналу «1+1» усіх без винятку можна назвати універсальними майстрами своєї справи. Незважаючи на те, що за кожним з них закріплена певна програма, вони постійно задіяні у різних зйомках — від спецпроектів до багатокамерних зйомок шоу на концертах, КВНах і виїзних заходах.
Багато хто з них починав свою роботу в ігровому кіно. На каналі «1+1» вони займаються постановочними, репортажними і документальними зйомками, і це тільки додає операторам майстерності і досвіду.
Один з операторів ТСН Анатолій Кузьменко прийшов на канал зі студії ім. О. Довженка. Працюючи у новинах, він, як і багато інших, цим не обмежується. У травні, наприклад, знімальна група протягом 20-ти днів «намотала» сім тисяч кілометрів, а після цього на черзі була робота над спецпроектом «Подвійний доказ», де були свої відрядження і навіть деякий екстрим. Такий ритм цілком природний для будь-якого професійного оператора, який ніколи не називає свою роботу — роботою, а чим завгодно: хобі, захопленням, пристрастю, самим життям…
Нерідко оператори стикаються з багатьма неприємними ситуаціями. Особливо часто ці моменти виникають за кордоном, де їхнє ремесло сприймається вороже. Так, Анатолій Кузьменко знаходився у Лондоні якраз у той момент, коли загинула принцеса Діана. Він за звичкою заліз на одну з високих точок, щоб красиво зняти потрібний матеріал, і це викликало велике обурення публіки і поліції. Також там не люблять зйомок прихованою камерою, особливо суворо з цим у Амстердамі в районі червоних ліхтарів. Операторам доводиться тікати з місця подій, щоб зберегти, насамперед, дорогу камеру, а потім уже і свою голову.
У Берліні на кінофестивалі в оператора каналу «1+1» Володимира Білощука украли робочий кофр з усіма акумуляторами, касетами і грошима. Поліція не захотіла взяти на себе пошуки цих дорогоцінних речей, і протягом подальших восьми днів фестивалю Володимиру довелося знімати матеріал одним блоком, підзаряджаючи його у будь-яку вільну хвилину.
У режисера і оператора Андрія Нестеренка, що завжди працював з Ольгою Герасим’юк, екстрим присутній дещо в іншому вигляді. Ті історії і події, учасником яких він стає, вимагають не тільки зібраності і психоаналізу, але і вміння абстрагуватися. Андрій розказує, що у такі хвилини візир відеокамери служить для нього ніби бар’єром, який не дозволяє емоціям захопити його. Вже потім, коли він продивляється матеріал, часто клубок підступає до горла.
Однак всі вони без винятку ставляться до таких речей як до частини своєї професії. Володимир Білощук говорить, що оператори постійно знаходяться в екстремальних ситуаціях, просто треба уміти максимально мобілізувати фізичні і розумові здібності і на зйомках пам’ятати про три речі: акцентування, аналіз і відбір того, що відбувається.
Тандем з режисером — це те, що робить репортаж, сюжет, ролик або фільм дійсно якісним і справжнім продуктом. У оператора Миколи Мандрича за плечима — 30-річний досвід роботи у кіно. Він запевняє, що якщо між ним і режисером не виникне психологічної сумісності, то не вийде нічого. Треба зняти матеріал так, щоб режисеру було легше його збирати і монтувати.
На «1+1» сформувався дуже сильний операторський колектив. Є на каналі свої головні оператори — Ігор Іванов і Володимир Гуєвський. Що значить головні? Просто з першого року існування «1+1» вони задають тон, стилістику і естетичний напрям каналу.
Що ж самі оператори вважають головним у своїй роботі? Уміння створити свій візуальний світ і донести його до глядача, реалізувати свої емоції через зображення, знайти ті деталі і головний нюанс, який зробить матеріал оригінальним, яскравим, пам’ятним.