Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

«Молодість»: перші дні

23 жовтня, 2001 - 00:00

Відкрився фестиваль двома фільмами — етюдом Миколи Мащенка «Київе, любов моя» і новою картиною ветерана польського кіно Єжі Кавалеровича «Камо грядеші» (за однойменним романом Генріха Сенкевича). Схоже, показ польських історичних фільмів стає ще одним неодмінним атрибутом презентацій «Молодості». Прем’єра «Камо грядеші» відбулася в присутності самого режисера. До речі, з нашою країною Єжі Кавалеровича поєднують найтепліші почуття, адже родом він із села Гвіздь Івано-Франківської області, тож дорогою в Київ відвідав рідні місця, побачивши там ще вцілiлим будинок своїх предків і рідні могили.

Щодо самого фільму, то за всіма складовими — це стандартна костюмована драма, яка, згідно із сюжетом, оповідає про часи Нерона та перших християн. Тригодинний фільм має ті ж вади, які властиві подібним проектам, — пишний археологічний «оживляж» на шкоду переконливості героїв, епічна затягнутість, загальна поверховість тощо. Але як своєрідна масивна заставка до фестивалю він цілком виправдав себе. Зрештою, основні події «Молодості» розгортаються в Київському будинку кінематографістів.

Тут уже пройшла значна частина конкурсу студентських робіт. Серед насиченої позаконкурсної програми варто виокремити найцікавішу ретроспективу студентських робіт московського ВДІКу. Без перебільшення, для багатьох у залі це було справжнім відкриттям. Такою є напружена психологічна новела Андрія Тарковського й Олександра Гордона «Вбивці» (1969 р.), яку й тепер переглядають із не меншою цікавістю, як i 30 років тому. Такою ж свіжістю справжнього таланту позначена двадцятихвилинна студентська робота Андрона Кончаловського «Хлопчик і голуб» (1961 р.) І пафосом справжнього новаторства позначена короткометражка Артавазда Пелешяна «Начало» (1967 р.) — на роботах цього унікального режисера вчився мистецтва монтажу такий гранд світового кіно, як Жан-Люк Годар. Зацікавлення в кіноманів викликав також ранній фільм Івана Пир’єва «Державний чиновник», а основною подією неділі в програмі «Фестиваль фестивалів» стала, без сумніву, французька стрічка «Амелі з Монмартра» — твір дивовижної краси, що поєднує в собі гротескну комедію, мелодраму й чарівну казку.

Таким чином, «Молодість» проходить практично без неприємних сюрпризів, але й без відкриттів. Цілком можливо, основні колізії розгорнуться після 24 жовтня, з початком повнометражного конкурсу.

Дмитро ДЕСЯТЕРИК, «День»
Газета: 
Рубрика: